مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: فروردین ماه امسال نیز ۲ هزار و ۳۷۹ واقعه ولادت در استان ثبت شده که از این تعداد یک هزار و ۲۴۴ نوزاد پسر و یک هزار و ۱۳۵ نیز دختر بودند.
کد خبر: ۹۰۱۳۱۳۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسن صومی اظهار کرد: تعداد نوزادان دختر متولد شده در سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۳۵ نفر و تعداد پسران نیز ۱۵ هزار و ۴۰۳ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه به ازای تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۶ نوزاد پسر متولد شده است، افزود: بیشترین نرخ ولادت در استان سال گذشته مربوط به شهرستان بانه و کمترین نیز مربوط به شهرستان سروآباد بود.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه همچنین بیشترین ولادت‌های ثبت شده در استان مربوط به مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بود، تاکید کرد: ۹۹.۷ درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روز به ثبت رسیده است.

به گفته وی، براساس آمار‌های موجود سال گذشته در هر شبانه روز ۸۲ تولد در این استان داشتیم که بیشترین ولادت‌ها در مرداد ماه و کمترین نیز در اسفند ماه بود.

صومی یادآور شد: فروردین ماه امسال نیز ۲ هزار و ۳۷۹ واقعه ولادت در استان ثبت شده که از این تعداد یک هزار و ۲۴۴ نوزاد پسر و یک هزار و ۱۳۵ نیز دختر بودند.

وی در ادامه به آمار واقعه وفات در استان طی سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته هفت هزار ۲۹۶ واقعه وفات در استان به ثبت رسید که نسبت به سال ۹۵، یک درصد افزایش داشت.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۹۱ واقعه برای مردان و سه هزار و ۲۰۴ واقعه برای زنان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: ۹۹.۳ درصد وفات‌ها در این استان نیز در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

صومی یادآور شد: سال گذشته به ازای هر ۱۰۰ فوت در بین زنان، ۱۲۷ فوت مردان ثبت شد.

هم اکنون ۳۷ دفتر پیشخوان فعال و ۶ دفتر پستی در سطح استان کردستان خدمات ثبت در زمینه‌های مختلف را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات