بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان؛

به مناسبت گرامیداشت روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان

به مناسبت گرامیداشت روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان، سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان بیانیه ای صادر کرد
کد خبر: ۹۰۱۳۰۹۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش سرویس فرهنگیان خبرگزاری بسیج، به مناسبت گرامیداشت روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان، سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان بیانیه ای به شرع ذیل صادر کرد:

« به نام خالق یکتا اول   معلم بشر »

    تعلیم و تربیت واژه مقدسی است که خداوند متعال در قرآن کریم با عبارت« ویزکیهم و یعلمهم الکتاب» به صراحت به آن اشاره فرموده است و آموختن را به عنوان اولین هدیه خود به نبی مکرم اسلام حضرت محمد (صلی ا... علیه و آله) به ودیعه گذارد.

      اولین معلم هستی به  او آموخت و چراغ روشنی در اوبرافروخت و عاشقانه بر خلقت خویش چشم دوخت و تبارک گفت بر خویش. که هان، ای جهانیان،من خدای رحمان، به رحمت گسترده ام، قرآن (خواندن) را بر انسان   آموختم. او را بیافریدم و سخن گفتن براو تعلیم کردم تا اندیشه و احساس خویش آشکار سازد    وچه زیبا صفتی بود، صفت تعلیم و تعلم از خدای تا انسان که آموزد و بیاموزد و پیام آوران وحیانی خویش را نیز بر این موهبت بیاراست که ؛ « معلمی صفت خداست و هنر انبیاست» .

     مقام شامخ معلم آنقدر رفیع و ارزنده است که ستودن آن در حیطه کلام و سخن نمی گنجد. هرچند هر روزکه تعلیم و تربیت در جامعه جریان دارد، روز معلم است، اما دوازدهم اردیبهشت در انقلاب عزیز ما، مصادف با سالروز شهادت پاره تن امام راحل (قدس سره )، استاد شهید مرتضی مطهری (ره) است،   هم او که خلعت معلمی بر قامت رسایش برازنده بود و علاوه بر برخورداری از « مداد العلماء » با نثار خون خویش مصداق « دماء الشهداء» نیز گردید و از دو ویژگی علم و شهادت بهره مند شد.

سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن معلم شهید فرزانه و ادای احترام به مقام شامخ 124 شهید فرهنگی استان، همزمانی روز بزرگداشت مقام معلم وهفته بسیج فرهنگیان ، با میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عجل ا...تعالی فرجه الشریف) ، را به آحاد فرهنگیان ، معلمان و خدمتگزاران عرصه تعلیم وتربیت استان، تبریک عرض نموده ویادآور می شود:

- آینده ی هر جامعه ای در سیمای کنونی آموزش و پرورش آن جامعه نمایان است و سعادت جامعه، در دست توانای معلمان است.

 - بدون شک اگر ملت بزرگ ایران بیش از 36 هزارشهید دانش آموز به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، نقش معلمان متعهد و انقلابی در این افتخار بزرگ ملت ما غیرقابل انکار است. معلمان انقلابی نه تنها با تربیت دانش آموزان انقلابی راه شهادت طلبی را مقابل آنها گشودند بلکه، خود نیز از بذل جان خود در مسیر حفاظت از انقلاب اسلامی دریغ نکردند و خون معلمان شهید صفحه های پر افتخاری در کارنامه این قشر فرهیخته ترسیم کرده است.

     اهمیت این مهم تا آن جاست که مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در تکریم شخصیت و ویژگی های مطلوب معلم در تراز انقلاب اسلامی می فرمایند: « یک کشور اگر بخواهد به سرافرازی برسد، به رفاه و غنا برسد،به علم و توفق علمی منتهی شود، اگر بخواهد مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمندو متفکر تحویل جامعه بشری دهد، باید این زیرساخت اصلی را درست کند؛ زیر ساخت تعلیم دوران کودکی و نوجوانی. این ، شأن معلم است » .

-   معلم تنها یک آموزگار برای انتقال معلومات علمی و دانش نیست، بلکه الگویی با نفوذ است که نمی تواند نسبت به اصول اخلاقی خویش بی تفاوت باشد، چون محدوده ی اخلاقیاتش فراتر ازخود اوست و در واقع اخلاق و عمل معلم در جریان آموزش به مراتب بیش از سخن و کلامش بر شاگردان اثر خواهد داشت .

   از این رو،تأکیدات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تحول بنیادی در آموزش وپرورش با تأکید بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی – ایرانی وتدوین الگویی اسلامی- ایرانی برای تحول و پرهیز از الگوهای وارداتی، کهنه و تقلیدی محض، چراغ راه برون رفت از چالش های نظام آموزشی می باشد .

   هم اکنون نیز درآستانه چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به منظور تحقق تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) ، نقش معلم به عنوان کنشگر اصلی درنظام تعلیم و تربیت بسیار حساس و قابل توجه است و امیدواریم که معلمان و فرهنگیان فرهیخته استان، همانگونه که تاکنون در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی نقش اساسی خودرا ایفا نموده اند، در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب بعنوان سال « حمایت از کالای ایرانی» مزین گردیده است، نقش کلیدی در فرهنگ سازی حمایت از تولیدملی و استفاده از کالاهای ایرانی و تحقق اهداف اقتصادی کشور، خواهند داشت.

سازمان بسیج فرهنگیان استان سمنان- اردیبهشت ماه 1397

ارسال نظرات
آخرین اخبار