نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:
حقوق مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به میزان 20 درصد حداقل حقوق تعیین‌شده است.
کد خبر: ۹۰۱۳۰۶۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با عنایت نمایندگان مجلس مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هرسال افزایش می‌یابد گفت: حقوق مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به میزان 20 درصد حداقل حقوق تعیین‌شده است.

وی با تأکید بر خودکفایی مددجویان تحت حمایت گفت: در فرهنگ اسلامی به کار و پرهیز از تن‌پروری سفارش شده است؛ توانمندی مددجویان مهم‌ترین رسالت کمیته امداد است و باید فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان تحت حمایت ترویج داده شود.

وی با اشاره به اینکه زیاد بودن تعداد خانوارهای تحت حمایت زیبنده نظام اسلامی نیست، گفت: همه مسئولان وظیفه‌دارند با حفظ عزت و کرامت خانواده‌های نیازمند شرایط کار و فعالیت را برای آن‌ها فراهم کنند.

وی با تأکید بر مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: خروجی آسیب‌های اجتماعی افزایش تعداد مددجویان است و باید تلاش شود تا با بسترسازی مناسب در جامعه آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان نیز بابیان اینکه 99 درصد برنامه‌های اشتغال کمیته امداد استان مرکزی در سال گذشته محقق شده است، گفت: طی سال گذشته سه هزار و 800 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شد و با راستی آزمایی کارشناسان از 140 طرح اشتغال استان به‌صورت رندمی تنها در 3 مورد از طرح‌ها انحراف داشتیم.

وی ضمن تشکر از همکاری مسئولان و بانک‌ها با کمیته امداد گفت: کمک‌های مردمی در سال گذشته به نسبت مدت مشابه سال قبل 27 درصد رشد داشته است که امیدواریم با مشارکت بیشتر خیران تعداد بیشتری از مددجویان تحت حمایت توانمند شده و از چرخه حمایتی خارج شوند.

انتهای پیام

ارسال نظرات