سند راه آموزش پرورش برگرفته از آموزه دین است

سند و نقشه راه در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین برگرفته از آموزه‌های دینی است و چیزی تحت عنوان سند 2030 در سیستم آموزش و پرورش و نظام آموزشی وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۱۳۰۵۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قربانعلی اصغری اظهار کرد: 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد اخلاق و شخصیتی است که در طول زندگی خود با بهره‌گیری از دیدگاه اسلامی و نگاه عمیق به جامعه آثار مکتوب ارزشمندی از خود به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یکی از پرکارترین عالمان و نویسندگان در دوران معاصر است، افزود: مطهری از جمله محققان و متفکران اسلامی است که با تمام توان و جدیت به دفاع از مبانی اسلامی پرداخت و با درک دقیق شرایط و شناخت نیازهای زمانه اقدام به پاسخگویی شبهات و ابهامات نسل جوان پرداخت.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر بیان کرد: تنوع آثار شهید مطهری در اصول و فقه، فلسفه و کلام، تاریخ، قرآن، حقوق، امور اجتماعی و سایر رشته‌ها که همگی از انسجام، استحکام و جذابیت بالایی برخوردار است نشان از عمق گسترده دریای دانش و عظمت اندیشه ایشان دارد.

اصغری تصریح کرد: آثار این متفکر بزرگ به‌گونه‌ای است که حضرت امام (ره) آثار ایشان را بی‌استثناء خوب و انسان‌ساز عنوان کردند.

وی به نقش و جایگاه معلم در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: در دین مبین اسلام تربیت بر تعلیم ارجحیت دارد و مبحث اخلاق در بحث آموزش بسیار حائز اهمیت است.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر با بیان اینکه معلم به عنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده است و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: اخلاق و آموزش یکی از ارکان اصلی در جهت‌دهی صحیح تربیت به‌شمار می‌آیند و بدانید وجود اسوه و الگو در تمامی مراحل زندگی انسان نقش محوری دارد و نیاز به الگوی عملی در این زمینه غیرقابل انکار است.

 وی گفت: معلم تنها آموزگار برای انتقال معلومات و دانش نیست بلکه الگوی با نفوذی است که نمی‌تواند نسبت به الگوهای اخلاقی بی‌تفاوت باشد.

اصغری اظهار کرد: از دیدگاه اسلام رابطه معلم با شاگرد یک رابطه معنوی است چرا که معلم با روح و جان کودک در ارتباط است و با پایبندی به ضوابط اخلاق و اصول در جریان روند آموزشی می‌توانئ بزرگترین خدمت را به جامعه عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه مدرسه یک جامعه کوچک است، افزود: مدرسه یک جامعه کوچک است و آموزگار نقش یک کشاورز را برعهده دارد که می‌تواند دانه‌های روشنگری دینی، ارزش‌های انسانی، سلامت و مانند آن را در ضمیر مخاطب کاشته و نسل فردا را از مفاسد اجتماعی، زشتی‌ها و پلیدی‌ها دور سازد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر درپاسخ به یکی از دغدغه‌های نمازگزاران حاضر در مصلی بزرگ آیت‌الله جباری درباره سرویس مدارس گفت: کار عملیاتی و اجرایی سرویس ایاب و ذهاب مدارس برعهده سازمان حمل و نقل، راهنمایی و رانندگی و دادگستری است و اداره آموزش و پرورش تنها جنبه نظارتی دارد.

وی در پایان با تاکید براینکه سند 2030 وجود خارجی در آموزش و پرورش ندارد، گفت: سند و نقشه راه در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین برگرفته از آموزه‌های دینی است و چیزی تحت عنوان سند 2030 در سیستم آموزش و پرورش و نظام آموزشی وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها