خبرهای داغ:
بانو زهرا طغیانی؛

حکایت بانویی که از بزرگ ترین دارایی های خود گذشت/ مادر شهیدان سبکتکین ریزی که به فرزندان شهیدش پیوست

حاجیه خانم زهرا طغیانی، مادر بزرگوار شهیدان حسین، رضا و محمدعلی سبکتکین پس از تحمل رنج بیماری در سن ۸۵ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۹۰۱۳۰۲۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ مادران شهدا اسوه‌های مقاومت و جلوه گر صبر زینبی در سطح جامعه هستند که با تقدیم جگرگوشه‌های خود و گذشتن از بزرگ‌ترین دارایی، به هدفی والاتر، یعنی گسترش اسلام در جهان می‌اندیشند و دارایی اخروی را انتخاب می‌کنند.

اگر بصیرت و شجاعت فرزندان این مادران نبود، اسلام و ایران به عزت و بزرگی امروز خود نمی‌رسید و همه ما زندگی امروز خود را مدیون تربیت زهرایی و زینبی این مادران برای فرزندان شهیدشان هستیم.

زهرا طغیانی یکی از این مادران شهدا است که در صبر و ایمان گوی سبقت را از دیگران ربوده بود و به راستی زیبنده لقب السابقون شده بود.

حاجیه خانم طغیانی مادر شهیدان حسین، محمد علی و رضا سبکتکین ریزی است که برای دفاع از اسلام سه فرزند خود را فدا کرد.

این مادر شهید صبح دیروز پس از تحمل رنج بیماری در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست، اما تاریخ فداکاری‌های او برای اسلام و انقلاب را فراموش نخواهدکرد.

محمد علی فرزند بزرگ این مادر در سال ۱۳۳۷ در زرین شهر دیده به جهان گشود و با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و در ۲۸ مهر ماه ۶۲ در منطقه مریوان بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نایل شد.

فرزند دوم خانواده، حسین که متولد ۱۳۴۰ بود نیز با الگوبرداری از برادر بزرگ خویش به دفاع از اسلام برخیزید و در شهریور ماه ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس بر اثر اصابت ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نایل شد.

رضا فرزند کوچک‌تر خانواده سبکتکین نیز در ۱۱ بهمن ۱۳۶۴ در سن ۲۲ سالگی در منطقه دارخویین به برادران شهیدش پیوست.

پیکر این مادر بزرگوار عصر دیروز از مسجد سجاد زرین شهر بر روی دستان مردم شهیدپرور زرین‌شهر تشییع و در قطعه ایثارگران گلزار زهرا این شهر به خاک سپرده شد.
ارسال نظرات