خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه برخی با ایجاد شبهات در خصوص شجره امامزادگان، گفت: چنین شبهاتی تبلیغات سوء دشمنان برای بی تفاوت کردن مردم به اعتقادات است.
کد خبر: ۹۰۱۳۰۰۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی مصائبی افزود: همین بس برای امامزادگان که رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص فرمودند؛ «شجره امامزادگان همان مغناطیسی است که مردم را به سمت خود می کشد»، چراکه از امامزاده جذبه نباشد مردم از آن استقبال نمی کنند.

وی اضافه کرد: اگر مردم مطالعه و تحقیق کنند که چرا امامزادگان به چنین مناطقی آمدند و زندگی کرده و در آن وفات یافته اند پی به فرهنگ ایثار و شهادت می برند.

شبهه برای شجره امامزادگان تبلیغات سوء دشمنان است

حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: از آن گذشته هرجا امامزاده ای وجود دارد نشانگر خاستگاه دینی مردم آن منطقه بوده است که امامزادگان به آن پناه آورده و در غربت زندگی کرده اند.

وی با بیان اینکه امامزادگان آذربایجان شرقی آن چنان که باید نسبت به استان های دیگر معرفی نشده اند، اظهارداشت: با معرفی امامزادگان می توان ظرفیت گردشگری استان را بیشتر کرد به خصوص در رویداد 2018 که تبریز پایتخت کشورهای اسلامی معرفی شده می تواند برکاتی برای مردم و استان داشته باشد.

حجت الاسلام مصائبی اظهارداشت: در آذربایجان شرقی 230امامزاده وجود دارد که تنها یکصد امامزاده آن قابل دسترسی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی بیش از شش هزار موقوفه و 20هزار رقبه دارد، بیان کرد: سال گذشته یکصد موقوفه داشتیم و امیدواریم امسال شاهد موقوفات بیش از آن باشیم که از از آغاز سال تاکنون نیز 10مورد وقف داشتیم.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری سال و تحقق آن نیز گفت: همه برای تحقق شعار سال موظف هستند و باید هر یک بنا به مسئولیت خود(کاری، اجتماعی، نوشتاری و ...) گام برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها