روایت دفاع مقدس در گردهمایی رزمندگان روستای تاش شاهرود صحنه های از رشادت رزمندگان در آن دوران را روایت کردند.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۸۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عباس اکبریان مسئول انجمن راویان دفاع مقدس شاهرود در این گردهمایی با اشاره به دوران دفاع مقدس و خاطرات تلخ و شیرین جبهه با نمایش تعدادی عکس و فیلم از رزمندگان روستای تاش، این رزمندگان را به آن دوران برد و سپس در مورد آیت الله شهید صدر و خواهر شهیده اش بنت الهدی که توسط صدام به طرز فجیع شهید شدند مطلبی بیان و تاکید کرد: حال می بینیم که این شهدا ماندند و صدام و صدامیان از بین رفتند و این نشان این است که حق ماندنی است و باطل رفتنی است.
قربانی رزمنده دفاع مقدس روستای تاش در این گردهمایی با بیان خاطره ای از سال ۱۳۶۷ آخر جنگ که در گردان سیدالشهدا و در عملیات بیت المقدس شش حضور داشت اظهار کرد: ما در این عملیات سه شهید دادیم، شهیدان حسن حجاری ،منصور عبداللهی و محمد مهدی حجی و موفق شدیم و گردان روحیه داشت و یک عراقی هم اسیر شد که اهل نجف بود و گفت که شیعه است و به زور راهی جبهه شده است.
وی با بیان اینکه گردان بعد از عملیات به مرخصی آمد و در برگشت قبل از مرصاد منطقه شلوغ و عراق حمله کرده بود افزود: فرمانده ما حاج عبدالله بود، رفتیم شناسایی ،عراقی ها با چهار تانک داشتند می آمدند و چهار تا دیگه هم در ادامه اضافه شد و هلی کوپتر هم برای هلی برن آورده بودند.
قربانی در ادامه با اشاره به اینکه ما سه تیر آر پی جی شلیک کردیم به سمت هلی کوپتر گفت: در همین حین ما را تانک زد و سنگر رفت هوا و ما هم رفتیم و زخمی شدیم و فرمانده گروهان محسن عظیمی دید ما مجروح شدیم و ما را به عقب فرستاد.
برادر شهید خواجه میرزایی هم در این گردهمایی در سخنانی با بیان اینکه زمان جنگ زمان غربت اسلام و امام راحل بود و این گردهمایی تجلیل از مقام شامخ شما عزیزان این به عملیات کربلای پنج اشاره کرد و افزود: ما به عنوان گروه امداد رفته بودیم و حجم شهدا و مجروحین بالا بود و ما از ساعت شش صبح با توجه به حجم مجروحین که زیاد بود و در شرایط خیلی سخت مشغول به امداد رسانی بودیم که جمله ای از سید جهان آرا توجه مرا به خود جلب کرد.
وی ادامه داد: ابن جمله شهید که هنوز هم در مقابل چشم من است این بود که اگر خرمشهر دوباره سقوط کند به همت شما رزمندگان بازپس گرفته می شود اما مراقب باشید که ایمانتان سقوط نکند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها