نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

مردم جنگ اقتصادی دشمن را با حمایت از کالای ایرانی ناکام بگذارند

امام جمعه کرج گفت: تنها راه مبارزه با جنگ اقتصادی توسط دشمن حمایت از کالای ایرانی و‌ بی توجهی به بیگانگان است.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۶۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌همدانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به اینکه اهل تقوا اهل تلاش و کوشش برای کسب رزق و روزی حلال هستند،اظهار داشت: تلاش برای کسب روزی حلال مفید به حال فرد و جامعه است.

مردم جنگ اقتصادی دشمن را با حمایت از کالای ایرانی ناکام بگذارند

وی افزود: اهل تقوا به دنبال ارتقای معنوی خود هستند و بعد مادی را در حد کفاف و قناعت در نظر دارند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه انسان تنبل و بیکار نمی‌تواند زندگی قابل قبولی برای رفاه خود و خانواده‌اش فراهم کند، بیان کرد: انسان بیکار روح بیمار دارد و از نظر معنوی دچار اختلال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه خدای تعالی دوست دارد که بندگانش کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهند،گفت: کار انجام شده باید به کسی سپرده شود که مهارت و تخصص لازم را داشته باشد و در غیر اینصورت  سپردن کار به افراد غیر متخصص جایز نیست و خسران به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه کار باید به شخص امانت دار سپرده شود، عنوان کرد: لازم است که کسی مشغول به کاری می‌شود از خلق خوب برخوردار باشد و این صفت کار وی را پیش می‌برد.

امام جمعه کرج در خطبه دوم با اشاره به شهادت آیت‌الله مطهری اظهار داشت: ایشان خودشان را وقف تربیت جوانان کردند.

وی با تبریک روز معلم، افزود: امیدواریم معلمان با نشاط وشور  در مسیر تعلیم و تربیت قدم بردارند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه معلمان نقش مهمی  در تربیت و پرورش انسان‌ها دارند،گفت: جایگاه معلم باید بالاتر از این باشد و در تراز بالاتر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه معلم جایگاه مهم و قابل احترامی است،گفت: انسان‌های انقلابی و تراز انقلابی با حفظ جایگاه معلمان تربیت می‌شود و مهمترین عامل تربیت این افراد معلمان هستند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برخورد بد معلم شخصی را نابود می‌کند،گفت:  جایگاه معلم و آموزش به گونه‌ای است که بیگانگان برای نظام آموزشی ما نقشه می‌کشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بازدید رهبری معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای تولیدات داخلی در مصلی تهران اظهار داشت: در این بازدید تذکراتی از سوی معظم‌له در برطرف کردن موانع و مشکلات در سر راه تولیدکنندگان داده شد..

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه تاکید رهبری معظم انقلاب حمایت از کالای ایرانی و تشویق به تولید داخلی بود، تاکید کرد: تنها راه مبارزه با جنگ اقتصادی توسط دشمن حمایت از کالای ایرانی و‌ بی‌توجهی به بیگانگان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه موضوع قاچاق و مبارزه با آن یکی از راه‌های مبارزه با جنگ تمام عیار دشمن است،تاکید کرد: یکی از عوامل اصلی بیکاری اقشار مختلف در کشور قاچاق کالا است.

وی با بیان اینکه  علی رغم اینکه دولت و نهادهای دیگر وظایفی در برخورد با ورود کالای قاچاق دارند مردم نیز باید در مبارزه با کالای قاچاق نقش خود را ایفا کنند،گفت: خرید کالای قاچاق توسط مردم سبب رشد بیکاری کارگران ایرانی و تعطیل شدن کارخانه‌جات داخلی می‌شود.

وی ادامه داد: خرید هر کالای قاچاق توسط مردم سبب افزایش بیکاری شده و نخریدن کالای قاچاق و کالایی که دارای مشابه داخلی است باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما در کنار مردم  نقش مهمی در تبیین  دلایل حمایت از کالای داخلی دارند،گفت: بیان مطلب باید طوری باشد خرید و مصرف کالای خارجی که مشابه داخل دارد نوعی منکر به حساب آورده شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی از شعار به عمل تبدیل شود،گفت: در شهر کرج دستگاه‌هایی که جایگاه تبلیغی دارند قسمتی از محل اکران عمومی خود را به تبلیغ کالای ایرانی اختصاص دهند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دولت در همان هفته‌های ابتدایی سال مصوبه عدم استفاده از کالاهایی که مشابه داخل دارد را مصوب کرده است،گفت: همه موظف هستند که هر کالایی که مشابه داخلی دارد از خرید مشابه خارجی آن خودداری کنند و حتما کالای ایرانی بخرند که امیدوارم به آن عمل شود.

وی با بیان اینکه اگر دستگاه‌های دولتی فقط چای خارجی نخرند کالای داخلی روی زمین نمی‌ماند،گفت: اینده کار در حمایت از کالای ایرانی بسیار موثر است و همین دستگاه‌های دولتی برای توزیع اقلام از تولیدات داخلی استفاده کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه بخش دیگر سخنان رهبری معظم انقلاب مربوط به هراس آمریکا از جنگ نظامی و تمرکز بر جنگ فرهنگی بر جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: جبهه جنگ از نظامی به فرهنگی تبدیل شده و اتاق فکر این جنگ در وزارت خزانه داری آمریکا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در  وزارت خزانه داری آمریکا معاونتی به نام معاونت اطلاعات مالی  و تروریست وجود دارد،گفت: وظیفه اصلی این معاونت ایجاد محدودیت‌ها علیه اهداف و سیاست‌های خارجی آمریکا است و از سال 2005 این معاونت بر علیه ایران شروع به فعالیت کرده و یکی از مهمترین اقدام این معاونت تهیه لیست تحریمی آمریکا است که تا قبل از برجام 700 مورد از افراد ایرانی و سازمانها و منابع و دارایی‌های ایران را تحریم کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از برجام تعدادی از این افراد کم شد،گفت: اقدام دیگر این است که با بخش های اقتصادی کشورهای دیگر که با ایران تعاملی می کند، آنها را همراه خود می‌کند تا مراوده اقتصادی با ایران نداشته باشند و ایران را تحریم کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه این اقدامات جنگی تمام عیار است و میدان جنگ عوض شده است، عنوان کرد: برنامه این جنگ نابودی همه داشته ها و زیرساخت های جمهوری اسلامی ایران بوده و متاسفانه در داخل کشور عده‌ای این جنگ را نمی‌بینند و یا خوش‌بینانه از کنار آن می‌گذرند.

وی با بیان اینکه مردم ما  با وحدت، آمریکا را ناکام می‌کنند، ادامه داد‌: مردم و مسئولان با عزم بالا پیروزی در این نبرد را به جهان نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه رژیم کودک کش اسرائیل با ترساندن مردم دنیا از قدرت ایران، آمریکا را علیه ایران تحریک می‌کند،گفت: علی رغم جوسازی رژیم صهیونسیتی همه از جمله آژانس فعالیت های ایران در راستای عمل به برجام را تایید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا از ایجاد چالش در منطقه و تداوم آن خشنود است،گفت: این کشور حتی به درگیری منطقه هم دامن زده و برخی کشورها را هم تحریک می کند تا وارد جنگ شوند اما به هر طریق سعی می‌کنند با کمک اروپایی‌ها اینگونه القا کنند که تنها چیزی که می تواند مانع خروج آمریکا از برجام شود این است که ایران تعهد بیشتری بپذیرد و در باره توان موشکی و قدرت منطقه ای خود وارد مذاکره شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه اگر برجام توسط آمریکا نقض شود و آمریکا برخلاف تعهدات خود عمل کند تبعاتی برای آن دارد،گفت:  خروج از ان پی تی گزینه جدی ایران بوده و این موضوع خواست جدی مردم است و عزم مسئولان این است که یک کلمه به برجام اضافه نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تذکرات گذشته  و در مورد انتخابات شورای شهر در سال گذشته در خطبه‌های نمازجمعه وقت کرج اظهار داشت: انتخاب شهرداران امین، شجاع و ساده زیست مردمی و مقید به انضباط مالی از وظایف شورای شهر است که قبلاً به این موضوع اشاره شده است.

وی افزود: اگر کسی پرونده مالی دارد احتیاطا نباید  به عنوان شهردار انتخاب شود و اگر شخصی معروف به فساد بود باید انتخاب نشود.

وی با بیان اینکه مکرر عرض شده که شوراها مختصات شهر اسلامی را مورد توجه قرار دهند،گفت: جای دیگری هم عرض شده که شورای شهر باید با رشوه، کم کاری و تجمل و اسراف و ریخت و پاش در  شهرداری و اقدامات خلاف قانون از جمله سفرهای خارجی با هزینه‌های گزاف مقابله کند و مواظب باشند که شهر آسیب نبیند و کسی تخلف نکندو زیر ساخت شهر توسعه یابد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه آقایان در حال حاضر از بافت فرسوده شهر خبر دارند یا نه،گفت: همین  خانه‌هایی که در حال ساخت است آیا نظارت‌های صحیح بر آن انجام می شود و وضعیت درآمد ماندگار شهری چه خواهد شد.

وی با بیان اینکه موارد زیادی از اقدامات مانده که باید در شهر انجام شود که روی زمین مانده است،تاکید کرد: متاسفانه هم در تایید صلاحیت ها رعایت نصاب لازم نشد و برخی افراد تأیید شدند که اصلا صلاحیت ندارند و برخی افراد واجد شرایط تایید نشدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی بی‌توجهی ها در زمان رای‌گیری اتفاق افتاد،عنوان کرد: امروز آثار سوء این نوع رفتارها مشهود است و ضرر آن متوجه مردم شده است.

وی با بیان اینکه همانطور که قبلاً تذکر دادم بازهم بدون حب و بعض  تذکر می‌دهم ،گفت:  بنده تا زمانی که برای مردم کار می کنید کاری به خط فکری و سیاسی شما ندارم و وقتی که در نظام اسلامی به عنوان مسئول کاری را قبول کردید با سمت کار داریم.

وی با بیان اینکه در مورد شهردار قبل فرصت کافی برای انجام کار به وی داده نشد،گفت: در مورد شهردار قبل به جای نظارت، دخالت در اجرا انجام شد و باید در صورت عدم رضایت از عملکرد به صورت استیضاح به کار وی خاتمه داده می شد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه شعارهای انتخاباتی دوستان شورا تغییر بود،گفت: سعی کنید درست انتخاب کنید.

وی ادامه داد: افرادی که برای مدیریت شهر پیشنهاد شده که توسط دستگاه نظارتی تایید شده نیستند و دستگاه های امنیتی استان  صلاحیت‌ها را تایید نکرده و صلاح نمی‌دانند به کار گرفته نشوند که در غیر اینصورت بنده موظف هستم از دستگاههای رسمی نظام دفاع کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها