خبرهای داغ:
امام جمعه مهربان در خطبه های نماز جمعه این شهر، گفت: اصلی ترین طراحی کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی است.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۵۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مرسلی، افزود: تنها را مقابله با جنگ اقتصادی حمایت از کالای ایرانی و تکیه برتوانایی و ظرفیت های داخلی است.

وی  ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در فرمایشان خود در آستانه روز جهانی کارگر فرمودند من معتقد به قطع ارتباط با دنیا نیستم ولی تکیه به بیرون مرزها نبز غلط اندر غلط است و ما باید با دنیا ارتباط داشته باشیم ولی دنیا فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست.

حجت الاسلام مرسلی اضافه کرد: اگر مردم ببیند که مسئولان اصرار دارند مشکلات را با تکیه بر ظرفیت های داخلی حل کنند، مشکلات و سختی ها را تحمل خواهند کرد و شکایت و گله بسیاری از تولید کنندگان و سرمایه گذاران و کارگران روی دو موضوع واردات بی رویه و قاچاق کالا است که دولت باید این دو مورد مقابله کند مصرف و حمایت از کالای داخلی سیره  و سنت علمای پیشین است.

امام جمعه مهربان به سابقه تاریخی از حمایت از کالای داخلی اشاره و بیان کرد: تاسیس شرکت اسلامی از سوی علمای بزرگل و تجار پس از قیام تنباکو دو مجتهد اصفهانی حاج آقا نورالله  و آیت اله آخوندی خراسانی در نامه های به مظفرالدین شاه دولت وقت را به حمایت از شرکت اسلامیه می کنند.

وی اظهارداشت : این شرکت اسلامی بسیار موفق بود ولی کینه دولت استعماری انگلیس حرکت آن را متوقف کر و الان هم به مسئولان القا می کنند شما نمی توانید.

حجت الاسلام مرسلی به اعتراف ترامپ به شکست آمریکا اشاره کرد و افزود: اعتراف به شکست آمریکا در منطقه غرب اسیا – خاورمیانه در طول 17 سال گذشته پس از حادثه یازده سپتامبر و اذهان او به هزینه کرد بیش از هفت تریلیون دلار و تحمل بیش از 50هزار کشته ومجروح از سربازان آمریکایی اینها توجیهی برای وارد کردن کشورهای منطقه به تامین هزینه های مادی حضور متجاوزانه آمریکا در منطقه است.

وی بیان داشت: برای منزوی کردن کشور ما وبعضی مسئولان از شکر و تبلیغات برای خروج آمریکا از برجام بهره می برند و در 12 می برابر با 22 اردیبهشت سخن می گویند و با تقسیم کار چند کشور جنایت کار چون فرانسه ،انگلیس ؛ آلمان این هدف را دنبال می کنند ولی آمریکا بداند که ما 8 سال تمام در مقابل تمام جنایتکاران ایستاده ایم آن زمانی که قدرت دفاعی و نظامی ما مثل امروز نبود و چه برجام باشد و چه نباشد تا به حال ذره ای به خیر ما و مملکت مان نبوده باز با قدرت تمام نیروهای انقلابی و دانشمندانمان به پیشرفت های اقتصادی و نظامی ادامه خواهیم داد.

خطیب نماز جمعه مهربان افزود: خروج برجام موجب خروج ایران هم از معاهده( ان پی تی ) می شود چند سال است بازرسان کشورها بدون وقفه از مزاکز هسته ای بازدید می کنند و خودشان هم تایید کردند که ایران دنبال بمب هسته ای نیست.

وی به 20 شعبان برابر با 17 اردیبهشت که به روز غباروبی مساجد نام گذاری شده است اشاره کرد و گفت: لازم است فضای مساجد را آماده کنیم برای جوانان و جلسات قرآن و دعا و علماء مسائل روز و پاسخ به شبهات و مسائل روز ذهنی جوانان وقت بیشتری برای جوانان قرار دهند و اکتفا به سخنرانی نباشد و مسجدی نباشد که در آن نماز جماعت یا سخنرانی نباشد.

مرسلی افزود: تمسک به قرآن و اهل بیت تنها راه هدایت و پیشرفت جامعه اسلامی و عدم انحراف از مسیر هداین دین اسلام است.   

ارسال نظرات