رئیس اداره آموزش‌وپرورش اشکذر در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های هفته معلم را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۱۲۹۱۹
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، علی الیاسی رئیس جدید اداره آموزش‌وپرورش شهرستان اشکذر با تشریح برنامه‌های هفته معلم، اظهار داشت: ویژه‌برنامه گرامیداشت مقام معلم با حضور یک هزارنفری شاغلان و بازنشستگان فرهنگی، خیران و روسای ادارات شهرستان در سالن موج‌های آبی رضوانشهر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برگزار و از بازنشستگان و همکاران فرهنگی که صاحب‌مقام در زمینه‌های علمی، قرآنی و فرهنگی استانی و کشوری شدند، قدردانی می‌شود.
وی دیدار فرهنگیان با ائمه جمعه شهرستان، حضور فرهنگیان و دانش آموزان در نمازجمعه، غبارروبی قبور شهدا در سطح شهرستان، دیدار با خانواده‌های فرهنگیان شهید و فقید سال گذشته، نواختن زنگ سپاس معلم به‌صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان، عیادت از بیماران و دلجویی از آنان، همکاری با شهرداری و شورای شهر در جهت تکریم و برگزاری شب شعر و مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه‌های هفته معلم برشمرد.
الیاسی در ادامه ضمن دعوت از نخبگان، فرهنگیان شاغل و بازنشسته، اولیا دانش آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی برای تشکیل اتاق فکر، گفت: از صاحب‌نظران و خیران برای مشارکت حداکثری در جهت مسیر توسعه آموزش‌وپرورش شهرستان به‌عنوان مدرسه یاور دعوت می‌شود.
رئیس جدید اداره آموزش‌وپرورش اشکذر بر توسعه متوازن مدارس غیردولتی در شهرستان تاکید و ابراز امیدواری کرد: با توجه به گسترش نظارت و ارزیابی در این حوزه، این مدارس به‌صورت پویا در چارچوب ضوابط و مقررات و در راستای ارتقای علمی شهرستان تلاش کنند.
وی با اشاره به برابری و عدالت آموزشی به‌ویژه در حوزه روستایی و برخی مدارس شهری، تصریح کرد: البته با رقابتی شدن مدارس غیردولتی وظیفه آموزش‌وپرورش در قبال مدارس دولتی باوجود مشکلات مالی و حوزه دانش‌آموزی – تعداد بالای دانش آموزان اتباع بیگانه- سنگین‌تر می‌شود.
الیاسی همچنین در راستای ایجاد فضای نشاط اجتماعی از توافق اولیه با بخش خصوصی برای تبدیل کانون خاتم‌الانبیا اشکذر به سینما خبر داد و گفت: در صورت همکاری فرمانداری، اداره ارشاد و شهرداری اولین سینما در شهرستان اشکذر در ۴ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: هزینه پیش‌بینی‌شده ۲۰۰ میلیون تومان است که بخشی از آن در قالب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و بخشی دیگر با همکاری بخش خصوصی و مسئولان تهیه شود و مزیت دیگر ایجاد آن در شهرستان جلوگیری از ایاب و ذهاب دانش آموزان با توجه به محدودیت‌های موجود است.
رئیس جدید اداره آموزش‌وپرورش اشکذر در پایان با اشاره به امضا تفاهم‌نامه در مباحث اجتماعی و فرهنگی با برخی از ادارات ازجمله: سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات، بیان کرد: علاوه بر توجه به بحث آموزشی، توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها ازجمله مسائل طلاق و یتیم عاطفی خواهیم داشت تا از آسیب‌های اجتماعی بعدی ازجمله اعتیاد و افسردگی جلوگیری شود.
ارسال نظرات