خبرهای داغ:
فرهنگی تبلیغات سپاه ناحیه بهبهان خبر داد:
نشست روشنگری تبیین مواضع مقام معظم رهبری با حضور استاد اعزامی از قم در سپاه ناحیه بهبهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۲۸۵۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهبهان،  نشست روشنگری تبیین مواضع مقام معظم رهبری با حضور جمع کثیری از فرماندهان، مسئولین، مربیان، سرگروههای صالحین و افراد تاثیرگذار خواهر و برادر در سالن آمفی تئاتر ناحیه مقاومت بسیج بهبهان برگزار شد.
ابتدای این مراسم مزین شد به تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاری نوجوان_سیدحسین رضوی-و سرود جمهوری اسلامی ایران و سپس از سخنران مراسم حجت الاسلام والمسلمین فخریان-مدیر طرح سراسری تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری- دعوت بعمل آمد.
حجت السلام و المسلمین فخریان گفت: حضرت آقا فرمودند بسیج در کنار سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و سایر گروهها نیست بلکه بسیج عموم مردم است و حضرت آقا در دیدار بسیجیان در سال 96 فرمودند: کاری کنید که همه اقشار مردم در خیمه بسیج وارد شوند.
ایشان ضمن خرسندی اظهار کردند: خداوند در زمان غیبت شخصیتی به ما داده اند که گاهی اوقات ظرافت های را دقت می فرمایند، مقام معظم رهبری که انسان را مبهوت میکند و در همین زمینه سخن آقای مصباح یزدی، مردی که با وجود این که چند سالی از حضرت آقا سن بیشتر دارند و خود ایشان خلاء های امثال شهید مطهری را پر کردند و با این وجود در مورد حضرت آقا چنین میفرمایند که:
در طول روحانیت عصر غیبت کبری حضرت ولی عصر(عج) شخصیتی به جامعیت مقام معظم رهبری نداریم.
حاج آقا فخریان به نقل از مقام معظم رهبری گفت: جذب بسیج غیر از جذب سپاه، ارتش و سایر نهادها است، عده ای خاص وارد این حوزه ها می شوند ولی عموم مردم وارد بسیج می شوند، نباید جذب بسیج را محدود به عده ای خاص کرد و نباید هم در جذب یکنواخت عمل کرد بلکه باید به شخصیت طرف مقابل نگاه کرد، جذب یک پزشک با جذب یک سینما گر متفاوت است.
ایشان در ادامه گفت: بسیج یک کارت یا یک یونی فرم یا دستک نیست بسیج یک تفکر است از جنس انقلاب؛ باید دید تفکر بسیجی در زمان امام خمینی(ره) چه بود و همان تفکر را دنبال کرد که تفکر اسلامی باعث رسیدن هر چه سریع تر به اهداف انقلاب اسلامی می شود
و به تعبیر امام خمینی(ره) بزرگترین بسیجی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است که تمام وجود خود را وقف اسلام کرد.
وی ضمن مرور فرمایشات حضرت آقا در بجنورد در خصوص واکنش به برخورد بدحجابی از قول معظم له فرمودند: نباید بسیج را خط کشی کرد شاید آن فردی که حجابش کم است، عیب ظاهری داشته باشد و منه روحانی عیب باطنی؛ تفکر احساسی ما با تفکر حضرت آقا سنخیت ندارد، نتیجه تندروی ها محدود شدن عده بسیجیان است.
ایشان در ادامه افزود: بسیجی باید آرمان گرا باشدو حضرت آقا نکته طلای را فرمودند که دو هیئت باید در بسیج باشه 1-هیئت اندیشه ورز که کلمه غربی آن اتاق فکر است 2-هیئت رصد ورز ک ایشان وظیفه هیئت اندیشه ورز را دادن محتوا به حلقه صالحین و وظیفه هیئت رصد ورز رصد بسیجیان است. کار بسیج پر کردن خلاءی موجود در انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام فخریان در ادامه سخنان خود، مراحل ظهور را از دیدگاه مقام معظم رهبری بیان نمودند و گفتند: از نظر حضرت آقا پنج مرحله تا ظهور داریم:1-انقلاب اسلامی که داریم 2-نظام اسلامی که داریم 3-دولت اسلامی که نداریم 4-جامعه اسلامی که نداریم 5-امت اسلامی که زمینه ساز ظهور دولت حضرت ولی عصر(عج) است.
ایشان در ادامه به جمله مظلومانه امام خامنه ای مدظله العالی در سال 70 اشاره کردند که فرمودند: گاهی هم در صحبت های ما حرفهای خوبی پیدا میشود، اما چون دقت نمی شود در لا به لای حرفها گم می شود.
نباید مسئولین کم کاری دولت یا نهادها را به پای انقلاب اسلامی بگذارند، اگر قوه مجریه اشتباه کرد بگوییم قوه مجریه نگوییم دولت.
حجت الاسلام فخریان در پایان خاطرنشان کردند ما برای رسیدن به آرمانهای حکومت اسلامی نیاز به نقشه راه داریم و نقشه راه در دست دیده بانی است که همه چیز را ظرافت گونه نگاه می کند و اندیشه اش هر چند معصوم نیست ولی اندیشه معصوم است، این نقشه راه در دست مقام معظم رهبری است؛ به عقیده بعضی ها روحانیون نباید در کار سیاست دخالت کنند ولی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست پس لازم است روحانیون در سیاست ورود پیدا کنند.
گفتنی است ایشان اشاراتی را به نقش عمار یاسر و تبیین حقیقت کردن ایشان را داشته و اظهار داشتند امام خامنه ای مدظله العالی امروز به عمار نیاز دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها