خبرهای داغ:

مهمترین برنامه های عمرانی شهرداری بوکان در سال ۹۷ اعلام شد

شهردار بوکان در اولین روزهای فصل عمرانی سال ۹۷ در گفتگو با رسانه ها به مهترین برنامه های این شهرداری در سال جدید پرداخت و با اشاره به موضوعات مختلفی همچون ترافیک، فضای سبز، مبلمان شهری و غیره را از اولیت های این ارگان مهم خدمات رسان در فصل عمرانی جدید دانست.
کد خبر: ۹۰۱۲۸۱۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بابک رستم پور تصریح کرد: باتوجه به حجم ماشینهای شهر و تردد آنها درسطح شهر، مدیریت شهری ناچار به ورود به مسائل ترافیکی است به همین دلیل برخلاف سالهای گذشته به جای رویکرد ایمن سازی، رویکرد روانسازی ترافیکی به صورت شاخص در بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

رستم پور در ادامه گفت:از آنجا که بوکان در شب شهری تاریک است، در بودجه امسال، مبلمان شهری با محوریت نورپردازی علی رغم هزینه بر بودن آن در اولویت قرار گرفته است.

 وی در ادامه به موضوع هدایت آبهای سطحی که در برخی از فصول سال بوکان را با بحران روبه رو می کند، پرداخت وگفت: در هنگام بارش باران به صورت سیلابی بخشی از بارانهای سطحی قابل کنترل نمی شوند اما امسال با احداث کانالها بخش قابل کنترل آبهای سطحی را هدایت می کنیم.

شهردار بوکان افزود: ۴۸ نقطه شهر نیاز به احداث کانال هدایت آب سطحی دارد که امسال در مسجد تنعیم تا خیابان عشایر، خیابان قانع، میدان وحدت، خیابان ۵۵ کانالهایی را احداث می کنیم.

وی در ادامه به برنامه شهرداری بوکان در حوزه فضای سبز پرداخت وگفت: در حوزه فضای سبز نیز احداث پارک در «دار هه رمی » به مساحت چهار هکتار و نیم، زمینهای دکتر شیخی در امیرآباد به مساحت۲۵۰۰ مترمربع به همراه ایجاد بوستانهای سبز در مسیرجاده سد به عنوان سیاحت گاه های موقت و شبانه، احداث پارک مسافر در واحد موتوری شهرداری و احیا و بازسازی پارک ملت در برنامه امسال ما قرار دارند.

 رستم پور تصریح کرد: دو قطعه زمین از اراضی ملی در ناله شکینه و روبه روی دانشگاه علمی کاربری به شهرداری واگذار شده است که درصورت بودجه با هماهنگی سازمانهای مردم نهاد به پارک تبدیل می شود.

 شهردار بوکان در ادامه گفت: در حوزه مدیریت پسماند نیز آموزش تفکیک زباله تر از خشک در یکی از مناطق شهر بوکان به صورت پایلوت آغاز شده است و کارهای اداری جایگاه جدید دفن زباله بوکان نیز در استان انجام شده است و منتظرتکمیل شدن مطالعات زیست محیطی طرح هستیم تا زمین محل دفن زباله را دریافت کنیم.

 وی افزود: ساماندهی ورودیهای شهری از سمت سقز، مهاباد و شاهیندژ با محوریت ایجاد حاشیه سبز و سیاحتگاه آغاز شده است و ساخت بوستان مسافر با امکانات رفاهی مناسب جهت اقامت مسافران درسمت راست میدان شهرک فرهنگیان نرسیده به ورودی سقز در برنامه قرار دارد.

رستم پور، احداث ساختمان جدید شهرداری، احداث پایانه مسافربری جامع بوکان در جاده سد، خاکبرداری، آسفالت و جدولگذاری کامل منطقه هواشناسی را از دیگر پروژه های عمرانی شهرداری در سال جاری اعلام کرد.

وی در ادامه این گفت وگو افزود: نیاز به تحول در طرحهای سرمایه گذاری داریم و باید طرحهایی که محرک توسعه هستند مانند پروژه جامع گردشدگری و تفریحی به هدف جذب مسافر با تقویت زیرساختهای گردشگری بوکان را به مرحله اجرا درآوریم.

شهردار بوکان در پایان گفت: برهمین اساس تلاش می کنیم طرح توریستی و گردشگری کیوه رش و رودخانه سیمینه رود را باهدف ایجاد درآمد ثابت و رونق اقتصادی در شهر با جذب سرمایه گذار و اخذ تسهیلات آغاز کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار