سران رژیم صهیونیستی درحالی ایران و محور مقاومت را تهدید به حمله نظامی می‌کنند که هنوز با گذشت بیش از یک دهه طعم تلخ شکست ننگین سال ۲۰۰۶ را فراموش نکرده اند.
کد خبر: ۹۰۱۲۷۵۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، چند هفته ای است که مسئولان مختلف رژیم صهیونیستی و در رأس آنها «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم و همچنین متحدان تل آویو در ایالات متحده آمریکا عنان سخن از کف داده و مُدام تهدیدات گوناگونی را علیه محور مقاومت و به ویژه جمهوری اسلامی ایران مطرح می کنند.

در همین ارتباط، لیبرمن در سخنانی مدعی شده است: «به هر قیمتی شده به ایران اجازه نمی‌دهیم حضور نظامی خود در سوریه را افزایش دهد. پذیرش حضور آنها در سوریه به معنای پذیرش حلقه دار به دور گردن ماست و این هرگز رخ نخواهد داد». وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در مصاحبه با روزنامه معاریو، مدعی شده اگر ایران بخواهد از طریق سوریه به این رژیم یا منافعش آسیب برساند، دولت سوریه را از روی نقشه محو کرده و خود «بشار اسد» را نیز از بین خواهند برد!

وی همچنین تهدید کرده است: «به ایران هشدار می‌دهم چنین کاری را انجام ندهند، زیرا اسرائیل مصمم است این مسیر را تا پایان ادامه دهد!» آویگدور لیبرمن همچنین با تکرار ادعاهائی مضحک، مدعی شد که تهران باید مواظب رفتار خود بوده و هشدارهای این رژیم را جدی بگیرد! وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ایران و حامیانش درباره آنچه انجام می دهد مراقب باشند. وی در ادامه مدعی شد که ایران بهتر است این رژیم و نظامیان پوشالی اش را محک نزند.

با وجود اینکه انتظار می‌رفت شکست ننگین رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ همواره آیینه عبرتی در برابر دیدگان مسوؤلان تل‌آویو باشد تا دیگر در دام اشتباهات محاسباتی گرفتار نشده و علیه این گروه مقاومت مردمی دست به ماجراجویی جدیدی نزنند، اما باز هم در طول این مدت شاهد تهدیدات نظامی پرطمطراق صهیونیستها علیه حزب‌الله مانند آنچه که بدان اشاره شد، بوده ایم. این تهدید در کنار صدها تهدید دیگر در طول این مدت، در حالی مطرح شدند که قدرت نظامی حزب‌الله لبنان در مقایسه با سال ۲۰۰۶ ده‌ها برابر افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که طی سالهای اخیر حتی فرماندهان نظامی صهیونیست نیز به این واقعیت اذعان داشته‌اند.

تقویت بنیه نظامی حزب‌الله طی بیش از ۱۰ سال گذشته تمامی معادلات نظامی را دگرگون کرده و موازنه قدرت را به نفع این گروه مقاومت مردمی تغییر داده است. در حال حاضر حزب‌الله به موشک پیشرفته موسوم به «یاخونت» دست پیدا کرده است. این موشک برای هدف قرار دادن کشتی‌ها و قایق‌های جنگی طراحی شده است. این نوع موشک معمولا برای هدف قرار دادن ناوهای هواپیمابر نیز استفاده می‌شود و این قابلیت را دارد که برای پنهان ماندن از رادار دشمن، در لحظه شلیک تا ۱۴ هزار متر از سطح زمین اوج گیرد. طبق آخرین گزارش‌ها، موشک «یاخونت» دارای سرعت استثنایی ۶.۵ کیلومتر در ثانیه است.

تقویت چشمگیر و بی‌سابقه قدرت دفاعی دریایی حزب‌الله لبنان از جمله دیگر عوامل بازدارنده حملات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی است. تقویت قدرت نظامی دریایی حزب‌الله موجب شده تا این گروه قادر به هدف قرار دادن سکوهای حفاری نفت رژیم صهیونیستی باشد. صهیونیستها به خوبی می‌دانند که هدف قرار گرفتن سکوهای حفاری نفت آنها، ضربات مهلکی را بر پیکره اقتصادی تل‌آویو وارد خواهد آورد. از همین روی، قدرت حزب‌الله در این عرصه نیز یکی دیگر از عوامل بازدارنده هرگونه حماقت احتمالی دشمن اسرائیلی محسوب می‌شود.

افزایش قدرت نظامی حزب‌الله لبنان به ویژه در عرصه موشکی، مسأله‌ای است که حتی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به آن اذعان دارند. در همین ارتباط، کانال دوم تلویزیون این رژیم چندی پیش در گزارشی اعلام کرد: «حزب‌الله در آغاز جنگ ۲۰۰۶، ۱۵ هزار موشک در اختیار داشت که این تعداد در پایان جنگ به ۷ هزار موشک رسید اما با گذشت یک دهه از جنگ، حزب‌الله این موشک‌ها را به ۱۵۰ هزار عدد رسانده است».

در خصوص تقویت قدرت نظامی حزب‌الله لبنان پس از جنگ ۳۳ روزه، «نوعم تیفون» یکی دیگر از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند: «حزب الله هشتمین رتبه را از لحاظ قدرت موشکی در سطح جهان دارد». این فرمانده صهیونیست در جریان یک سخنرانی همچنین اعلام کرد: «در صورت هرگونه جنگ احتمالی با حزب‌الله، اسرائیل نمی‌تواند برای چند هفته متوالی حجم فراوان موشک‌های شلیک شده از سوی این گروه را تحمل کند».

علاوه بر این، در گزارشی که در سال ۲۰۱۱ توسط پژوهشگران آمریکایی مرکز «پژوهش‌های استراتژیک بین‌المللی» منتشر شد، آمده است: «حزب الله لبنان به دلیل برخورداری از قدرت موشکی بسیار بالا و در اختیار داشتن تسلیحات پیشرفته نه تنها برای اسرائیل تهدید بزرگی به شمار می‌رود، بلکه به تهدید جدی برای منافع آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده است».

تمامی آنچه که گفته شد حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی تحت هیچ شرایطی نمی تواند از طریق متوسل شدن به یک ماجراجویی نظامی جدید علیه محور مقاومت در لبنان به اهداف خود دست پیدا کند؛ به ویژه آنکه این رژیم پس از پایان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ و متحمل شدن شکستی سخت و ننگین، تاکنون هیچ پیروزی در هیچیک از میادین نبردهای مستقیم و نیابتی کسب نکرده است. نکته قابل تأمل اینجاست صهیونیستهایی که توان شکست یک گروه نظامی همچون حزب الله و یا جنبش های مقاومت اسلامی در فلسطین را ندارند، هر روز تهدیدات جدیدتری را علیه جمهوری اسلامی ایران که اولین قدرت نظامی برتر منطقه محسوب می شود، مطرح می کنند.

این در حالی است که طبق آخرین آمار و گزارش ها صهیونیستها حتی از لحاظ تعداد نیروی نظامی نیز یارای ایستادگی در برابر جمهوری اسلامی ایران در هر گونه جنگ احتمالی آینده را ندارند. تمامی آمارها و گزارش ها حاکی از آن هستند که شمار نظامیان رژیم صهیونیستی از ۱۶۶ هزار نفر عبور نمی کند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر برخورداری از نیروهای مسلح منسجم و متشکل از ارتش و سپاه حداقل در بدترین شرایط می تواند از ۲ میلیون نفر نیروی جان برکف بسیجی خود که با مهارت های نظامی نیز آشنایی دارند نیز در جنگ احتمالی آینده استفاده کند. این بدان معناست که عملا صهیونیستها در معادلات میدانی و نظامی ایران جایی ندارند و تهران چیزی به نام ارتش رژیم صهیونیستی را اساسا به رسمیت نمی شناسد.

این مسأله را نیز باید در نظر گرفت که جمهوری اسلامی ایران از لحاظ برخورداری از قدرت موشکی در جایگاه هفتم در میان کشورهای جهان قرار دارد حال آنکه رژیم صهیونیستی قادر نیست به وسیله موشک های خود گروه های مقاومت در فلسطین و لبنان را زمین گیر کند. درهمین ارتباط، شبکه «الجزیره» در گزارشی با اشاره به قدرت فوق العاده موشکی جمهوری اسلامی ایران تأکید می کند: «ایران دارای بیشترین تعداد موشک های بالستیک در سطح منطقه است. ایران پس از پیروزی انقلاب خود موشک های دوربُرد، کوتاه بُرد و میان بُرد بسیاری تولید کرده است.

بر اساس آنچه که گفته شد، پر واضح است که رژیم صهیونیستی در صورت دست زدن به هرگونه ماجراجویی نظامی در منطقه چه علیه حزب الله و چه علیه جمهوری اسلامی ایران، بازنده بزرگ جنگ خواهد بود. «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به تهدیدات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به خوبی به این مسأله اشاره کرده است.

وی در این خصوص گفته است: «نتانیاهو دروغگوی حرفه ای و قهار در جعل و اقدامات تحریک آمیز است. وی جنگی را برنده نشده و صلحی به دست نیاورده و اتهامات فساد به گردنش نزدیک شده است اما دروغگوهایی مانند وی مورد قبول رئیس جمهور کنونی آمریکا و سیستم نظامی آن که با دیکته های اسرائیل وارد جنگ می شوند، است. ما خواستار جنگ به ویژه در منطقه ما که مردم آن فرصت نفس کشیدن نداشته اند، نیستیم اما اگر رخ دهد چه بسا آخرین جنگها در حال حاضر باشد زیرا اسرائیل این بار از آن سالم بیرون نمی آید مشابه آنچه برای آلمان در جنگهای جهانی اول و دوم رخ داد.

ارسال نظرات