جانشین سپاه استان سمنان:

سپاه از مجموعه های در خدمت انقلاب و مردم حمایت می کند

جانشین سپاه استان سمنان گفت: سپاه حامی مجموعه هایی که در خدمت انقلاب و اقشار مختلف مردم است.
کد خبر: ۹۰۱۲۷۳۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، منصور شوقانی جانشین سپاه استان سمنان در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان به نقش معلم و مربی در جامعه به عنوان نقش طراز اول در انقلاب اسلامی اشاره کرد و  گفت: نگاه ویژه نسبت به این جایگاه باید داشت.

وی افزود: ما پیشرفت های معنوی و مادی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم مرهون زحمات مجاهدانی است که در این عرصه زحمت می کشند که این مجاهدت ها برگرفته از منبع پاک ایمان، تعهد، دلسوزی و اخلاص است که عرصه های زیادی را در جامعه اسلامی برای همگان ترسیم کرده است.

جانشین سپاه استان سمنان با بیان اینکه عرصه های همکاری سپاه و آموزش و پرورش بسیار متعدد است؛ گفت: سپاه از عرصه خدمت به مجموعه انقلاب اسلامی و اقشار مختلف مردم همواره حمایت کرده است؛ که یکی از آن عرصه ها عرصه تعلیم و تربیت است که متولی آن مجموعه آموزش و پرورش است؛ چرا که نقش اول و اساسی این مجموعه دارد.

شوقانی اظهار داشت: کسی که می خواهد دیگران را صالح کند؛ باید خود صالح باشد که معلمان ما این ویژگی و شاخصه را دارند و به حق روحیه خدمت و خدمت رسانی در عرصه تعلیم و تربیت وجود دارد.

وی بیان کرد: بسیج دانش آموزی و فرهنگیان در سازمان آموزش و پرورش فعالیت های شایسته ای را به ثبت رسانده است و در سطح استان در عرصه های مختلف همکاری های گسترده ای داشته و دارند که یکی از آنها به صورت خاص و ویژه خدمت در نقاط محروم در بحث تعلیم و تربیت است.

عهد کرده ایم نهاد آموزش و پرورش را از روزمرگی خارج کنیم

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این دیدار بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی نیاز به فرهنگ رسانی قوی دارد که نیاز به پیوند و همکاری سپاه و آموزش و پرورش است.

وی گفت: مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی درصدد هستند که کام ملت را تلخ کنند و این رضایت مندی مردم را از نظام کاهش دهند؛ بنابراین آنچه امروز نیاز مبرم انقلاب و نظام است ترویج امید و نشاط و اعتماد ملی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: شهید مرتضی مطهری معلم همه ماست و ایشان ویژگی های بارز اخلاقی و علمی ویژه و شاخصی داشتند؛ ایشان زمان تدریس بسیار تدریشان دلنشین بود و انسان ژرف نگری بودند و احاطه کاملی بر مسائل علمی داشتند و یکی از ویژگی های ایشان در حوزه اخلاقی بحث راز داری و ارتباط صحیمانه با مخاطب، انصاف، تواضع، راستگویی ما به همه آنها نیاز داریم و شایسته است که به چنین انسان هایی اقتدا کنیم و در گفتار و رفتار و اعمالمان به این بزرگان تأسی کنیم.

دستورانی اظهار داشت: انجمن دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و فرهنگیان، انجمن اولیا و مربیان در مدارس و همه و همه در دایره نظام برای تعلیم و تربیت این آب و خاک تلاش می کنند و هر چه برایند تلاش همه ما در کنار درخشان تر باشد؛ کیفیت تربیت ارتقا می یابد و جامعه از بسیاری از آسیب ها دیگر رنج نخواهد برد.

وی بیان کرد: عهد کرده ایم که توجه ویژه به عمق روستاها و مناطق محروم و توجه ویژه به دانش آموزان با نیازهای ویژه داشته باشیم و مجموعه آموزش و پرروش را از روزمرگی خارج کنیم و برنامه محوری را برای خروج از این روزمرگی در دستور کار خود قرار دهیم و ارتباطی قوی ما بین حوزه تعلیم و تربیت، مردم و جامعه برقرار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش و پرورش یک منظومه است و کمک ها و مساعدت های همه سازمان ها و نهادها می تواند ما را در مسیر بهتر به هدفمان برساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار