خبرهای داغ:
همزمان با میلاد امام زمان(عج)؛

نشست منتظران موعود در روستای شریف‌آباد نهاوند برگزار شد

نشست منتظران موعود همزمان با میلاد امام زمان(عج) به همت پایگاه مرضیه روستای شریف آباد شهرستان نهاوند برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۲۵۴۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

نشست منتظران موعود در روستای شریف‌آباد نهاوند برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام یوسف سراقی از کارشناسان مذهبی در نشست منتظران موعود در پایگاه مرضیه روستای شریف آباد، رعایت شرم و حیا را دارای جایگاهی ویژه در نزد اهل بیت(ع) خواند و اظهار داشت: بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص) بی‌شرمی و بی‌حیایی باعث زشتی هر چیزی می‌شود و حتی خصوصیات خوب و مثبت را نیز بی‌ارزش می‌کند.

وی رعایت شرم و حیاء در پیشگاه خداوند متعال را مستحق بندگان واقعی دانست و گفت: یک بنده واقعی و با حیاء، همیشه و در همه حال مراقب اعمال و رفتار خود هست چون در برابر پروردگار شرم حضور دارد.

این کارشناس مذهبی افزود: یک نوع دیگر از حیاء، مراعات کردن و شرم داشتن در برابر بندگان خدا است بنابراین یک انسان واقعی حتی در برابر کودکان نیز از انجام برخی اعمال حیاء می‌کند.

وی شرم و حیاء انسان در برابر خود را نشانه رعایت ادب و مراقبت از اعمال خود انسان عنوان کرد و اظهار داشت: به فرموده امام علی (ع) بهترین نوع حیاء، حیای از خود است و یک بنده مخلص خودش اهل حفظ کرامات انسانی است.

سراقی گفت: اهل بیت(ع)، فرشتگان مأمور ما و به خصوص امام زمان(عج) نیز در همه حال ناظر بر اعمال ما هستند و چه خوب است که در برابر این بزرگواران نیز حیاء داشته باشیم.

وی حیای در نگاه کردن، راه رفتن، سخن گفتن و پوشش را از موارد رعایت حیاء معرفی کرد و ابراز داشت: هر کسی موظف است به این کارهای خود نگاه کند و ببیند مورد رضایت خداوند و امام زمان(عج) هست یا نه؟

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار