کارشناس فرهنگی مذهبی:

مسئولیت پذیری و همدلی مهم ترین وظیفه منتظران است

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: امروز مهمترین وظیفه منتظران در زمان غیبت دو مسئله مسئولیت پذیری و حفظ وحدت و همدلی است که منجر می شود فضای اجتماعی ایران به فضای منتظران تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۱۲۵۱۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  از یزد، کارشناس مذهبی ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) به مسلمین جهان، شیعیان و مستضعفین دنیا گفت: سرنوشت همه مسلمین و مستضعفین با ظهور حضرت، ولی عصر (عج) به مراتب از آنچه در جهان امروز است بهتر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا ابویی اظهار کرد: برای منتظران حضرت مهدی (عج) وظایف زیادی مطرح شده است که در اولویت اول مهمترین آن‌ها حفظ مسئولیت پذیری شیعیان نسبت به تحقق ظهور آن حضرت است.

وی افزود: منتظران اگر مسئولیت پذیر باشند می‌دانند که رفتارها، اعتقادات و حرکت آن‌ها در ظهور موثر است به کمال گرایی خود شتاب می‌دهند.

دکتر ابویی اذعان کرد: علاوه بر حس مسئولیت پذیری، همدلی و وحدت نیز از وظایف منتظران است که خود این امر حاصل مسئولیت پذیری است.

وی ادامه داد: مسلمین باید با وحدت معنوی و وحدت ظاهری یکپارچگی خود را حفظ کنند.

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: امروز مهمترین وظیفه منتظران در زمان غیبت همین دو مسئله مسئولیت پذیری و حفظ وحدت و همدلی است که منجر می‌شود فضای اجتماعی ایران به فضای منتظران تبدیل شود و منتظران همه ابعاد جمهوری اسلامی از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و ... را تقویت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابویی تصریح کرد: امروز که دشمنان جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته اند، حمایت از کالای ایرانی، حمایت از صنایع کوچک و مخالفت و مقاومت در برابر کالا‌های خارجی و وارداتی از وظایف منتظران است که از حس مسئولیت پذیری نشات می‌گیرد.

وی افزود: همچنین تقویت بنیه نظامی و دفاعی در برابر دشمنان دین اسلام و تشیع از وظایف منتظران است.

کارشناس فرهنگی و مذهبی عنوان کرد: یکی از دستاورد‌های منتظران تبعیت محض از رهبری جامعه اسلامی حضرت امام خامنه‌ای در مسائل و مواضع ایشان در برابر نظام‌های سلطه و آمریکا است.

دکتر ابویی سومین وظیفه منتظران داشتن دغدغه غیبت حضرت مهدی (عج) دانست و گفت: شیعه باید از سویدای دل منتظر باشد و غیبت حضرت را غصه‌ای جانکاه بداند و به همین جهت کار‌هایی که مانع ظهور شده است را از خودش دور کند و وقتی چنین شد دعا برای ظهور اولین، جدی‌ترین و مهمترین خواسته مومن می‌شود.

وی ادامه داد: با این رویکرد انسان انسان از خودخواهی و خودبینی بیرون می‌آید و اندیشه اصلاح اجتماعی سوق می‌یابد و سعی می‌کند ریشه تمام مشکلات از جمله اجتماعی، اقتصادی جامعه مسلمین چه به لحاظ ظاهر و چه باطن را حل کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار