نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی:
خبرگزاری بسیج: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، بر حفظ آمادگی روحی و معنوی پاسداران علاوه بر آمادگی جسمانی آنان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۱۲۴۸۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مختار نظری،  در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه  آمادگی فقط شامل مهارت فنی و بدنی خلاصه نمی‌شود، گفت: در طول سال، برای پاسداران برنامه های اعتقادی بسیاری برگزار می شود، اظهار داشت: هفته‌ای دو روز برای پاسداران کلاس برگزار می‌ شود که بخشی از این کلاس ها به آموزش اعتقادی و بخش دیگر به اخلاق و سیاست مربوط می‌شود.  

وی در خصوص علت نامگذاری روز شهادت شهیدمطهری به عنوان روز عقیدتی در سپاه گفت: علامه شهیدمطهری تنها اسلام‌شناسی است که حضرت امام(ره) در خصوص آثار این شهید فرمودند “تمام آثار شهیدمطهری بدون استثناء خوب است”.

وی گفت: اندیشه و تفکر مطهری در زمینه مسائل دینی مورد تایید رهبر انقلاب قرار گرفت. همچنین آبشخور این نهاد مقدس، حوزه‌های علمیه هستند. خط فکری سپاه پاسداران و بسیجیان از حوزه علمیه است و به همین دلیل، ما تقریبا هزار طلبه در مجموعه سپاه داریم که در حال خدمت هستند.

وی افزود: رسالت سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی است، پاسداری از انقلاب اسلامی الزاماتی دارد، یکی ازمهم‌ترین الزامات پاسداری بحث معرفتی و شناخت است. اگر قرار است سپاه پاسدار انقلاب باشد، باید از لحاظ معرفتی در جایگاه مطلوب قرار بگیرد و به ذات اقدس الهی توکل کند و معتقد باشد.

نماینده ولی فقیه  در سپاه حضرت سید الشهدا(ع) بیان کرد: یک بار فرماندهان محترم سپاه خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده بودند و توضیحاتی هم ارائه دادند؛ حضرت آقا ضمن اینکه نسبت به اصل این پیشرفت رضایتمند بودند، اما یک نکته را متذکر شدند، ایشان زمانی را یادآوری کردند که ما هیچ چیزی نداشتیم و در برابر جبهه کفر و استکبار ایستادیم و پیروز شدیم، اگر اعتقاد رزمندگان ما نبود، قطعا پیروز نمی‌شدیم.

نظری تصریح کرد: در طول سال، ما برای پاسداران برنامه اعتقادی داریم و هفته‌ای دو روز کلاس برگزار می‌کنیم، بخشی از این کلاس به آموزش اعتقادی و بخش دیگر به اخلاقی و سیاسی مربوط می‌شود. آمادگی فقط شامل مهارت فنی و بدنی انسان خلاصه نمی‌شود، بلکه آمادگی درونی یک بخش مهم است که اکثر پاسداران ما در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری همایش در تمامی شهرستان‌ها و لشکر عملیاتی از برنامه‌های مهم ماست، اجرای برنامه‌های بصیرتی در هفته عقیدتی، اعزام مبلغان به مدارس، برگزاری مسابقات کتابخوانی و خاطره‌نویسی با محوریت استاد مطهری و شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم از سایر برنامه‌ها می‌باشد همچنین اجرای جلسات و نشست‌های حلقه‌های سیاسی با موضوع شهیدمطهری هم در دستور کار ما قرار دارد. در طول این هفته نیز از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه استفاده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سید الشهدا(ع) گفت: دیدار با خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم به‌ویژه مربیان عقیدتی سیاسی، اجرای مراسم زنگ سپاس معلم در مدارس، نمایشگاه کتاب در سطح شهرستان‌های استان، حضور بسیجیان و پاسداران در نماز جمعه و ایراد سخن پیش از خطبه‌های نماز جمعه و عطرافشانی بقاع متبرکه خلاصه‌ای از برنامه‌های ما در هفته عقیدتی است. روز شنبه نیز در سپاه سیدالشهدا(ع) برنامه سنگینی به مناسبت تجلیل از مقام معلم برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات