دامغانی:

سپاه پاسداران تکلیف‌محور است تا ماموریت محور/شناسایی شده و ساماندهی ۱۵۷ منطقه محروم تهران

معاون هماهنگ‌ کننده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی استان تهران از شناسایی ۱۵۷ منطقه محروم و محرومیت زدایی در این مناطق خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۲۴۸۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ حمید دامغانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج سازندگی با تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی استان تهران، گفت: ۱۵۷ منطقه محروم شناسایی شده که در نخستین مرحله ۱۴ نقطه به شدت محروم را مشخص کردیم و قصد داریم سطح آسیب‌های اجتماعی در این مناطق را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه سپاه یک نهاد است تا یک دستگاه یا سازمان، افزود: پاسداران تکلیف‌محور هستند تا ماموریت محور و رسالت ما دفاع از انقلاب است و تا جایی که احساس نیاز می کنند و در حوزه هایی که نیاز به ورود جدی است وارد عمل می شود تا شعار محوری نظام که محو محرومیت است تحقق یابد.

سپاه در حوزه‌های مختلف ماموریت‌های متفاوتی دارد اما رسالت اصلی این مجموعه حفظ و نگهداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

دامغانی رسیدگی به محرومان و مستضعفان را یکی از شعارهای اصلی سپاه در حوزه تحقق عدالت اجتماعی دانست و گفت: بخشی از این ماموریت به همت بسیج سازندگی دنبال می شود و صورت خاص و ویژه به انجام این ماموریت می پردازیم.

 وی گفت: در حوزه‌های اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی به ویژه در شهرستان‌های استان تهران انجام شده است و به دنبال افزایش و ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی نیز هستیم تا جامعه هدف ما نسبت به کشور و نظام احساس مسئولیت بیشتری پیدا کنند و انسجام اجتماعی با فعالیت‌های بسیج سازندگی تقویت ‌شود.

 دامغانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد امید و نشاط در کشور گفت: تزریق روحیه امید در جامعه از جمله مواردی است که ما با جدیت دنبال می کنیم.

  وی با تشریح فعالیت های بسیج سازندگی در سال 96 گفت: در حوزه اشتغالزایی و ایجاد کارگاه‌های کوچک، ۱۸۵ کارگاه در شهرستان های استان ایجاد شده و ۱۵ عضو در ۱۵ شهرستان برنامه ریزی و فعال هستند. برای ۶۰۸ نفر در سال ۹۶ اشتغالزایی صورت گرفت و ۳۲ نمایشگاه عرضه محصولات برپا شد. ۲۱۴ هزار و ۲۴۱ نفر روز در قالب ۱۲۸ گروه اردوی جهادی نیز از سوی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در زمینه های مختلف عمرانی، پزشکی و فرهنگی به مناطق محروم اعزام شدند.

وی، همچنین  توزیع سبد کالا بین محرومان را از دیگر اقدامات این مجموعه دانست و گفت: ۱۰۲۰۰ بسته‌ غذایی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع شده است. ۴۶۵ جهیزیه تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.۲۸۶۳۲ نفر در محدوده شهرستان‌های استان تهران خدمات بهداشتی و پزشکی از جمله ویزیت رایگان و غربالگری دریافت کردند. اقدامات عمرانی در مناطق محروم نیز جزو امور انجام شده است. ۶۸ پروژه احداثی را انجام دادیم و ۳۴۰ پروژه بازسازی و مرمت هم صورت گرفت.

 دامغانی یادآور شد: رسیدگی به ۷ روستا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلالم استان تهران واگذار شد که که خدمت‌رسانی به ۵۳۴ خانوار شامل ۲۳۶۳ نفر انجام شد. ۵۳۴ چادر در مرحله اسکان اضطراری برای این خانواده‌ها نصب شد و آب و برق آن‌ها نیز راه‌اندازی شد. ۶۲۶ کانکس با کمک‌های مردمی و ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء صلی‌الله علیه و آله وسلم در این هفت روستا نصب شد. شش باب مدرسه هم در این هفت روستا دوباره راه‌اندازی شد. ۱۹۴ چشمه حمام و سرویس بهداشتی هم نصب شد و برق‌رسانی‌اش صورت گرفت.

       وی گفت: مجموع کمک‌های مردمی شامل پتو، وسایل گرمایشی و سایر اقلام به ۱۵۰ کامیون رسید. در حال حاضر نیز ۳۰ واحد را برای اسکان دائم مددجویان بهزیستی شروع به ساخت کرده‌ایم و در آینده به مرحله تحویل خواهد رسید.به مناسبت هفته بسیج سازندگی قرار شد که پاسداران داوطلب در قالب گروه‌های جهادی به مناطق اعزام شوند. این اقدام از هفته آینده شروع می‌شود و تا پایان سال هم ادامه خواهد داشت.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران خاطرنشان کرد: همایش تجلیل از جهادگران، افتتاح مرکز نیکوکاری در شهرری، افتتاح سه باب منزل محرومین در پاکدشت، پیشوا و ملارد، افتتاح دو کارگاه اقتصاد مقاومتی در پاکدشت و اسلامشهر، افتتاح سالن ورزشی در شهرستان پاکدشت، بازدید از عرصه‌های صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور جهادگران در نماز جمعه و افتتاح مسجد و کارگاه اقتصاد مقاومتی روستای شهیدجعفری قلعه سیمون نیز از جمله برنامه‌های ما در هفته بسیج سازندگی هستند.

وی در حوزه پزشکی افزود: برای سال ۹۷ نیز برنامه‌هایی را در پیش‌بینی کرده‌ایم. اعزام ۱۵۰ تیم پزشکی به مناطق کم برخوردار، برگزاری بیش از ۱۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی، برگزاری ۵۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی ۷۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی نیز از برنامه‌های مهم ماست.

                 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار