امام‌جمعه بخش مرکزی یزد معلمان کشورمان را انسان‌هایی نجیب،زحمتکش و دلسوز دانست و گفت: هرچند این قشر عزیز ازنظر مالی دارای رفعت و مکانت خاصی نبوده و نیستند اما ازنظر اجتماعی و فرهنگی نقش ارزنده‌ای ایفا کرده و می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۱۲۴۱۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی؛ با تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت و تقارن آن با روز معلم گفت: معلمان و اساتید کشور دلسوز، متدین و قناعت‌پیشه هستند که می‌توانند در پیشبرد اهداف جامعه مؤثر باشند.

آیت‌الله مدرسی بابیان اینکه اولین معلم هستی خداست اظهار داشت: جایگاه معلم جایگاه انبیاء است و معلمی در حقیقت یک عشق است که دارای ویژگی‌هایی است که یکی از این ویژگی‌ها دلسوزی و شفقت است.

وی با اشاره به این مطلب که معلمی استمرار حرکت انبیاء الهی است خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های معلمان عزیز این است که ابتدا معلم باید مؤدب خود باشند و خود را در مسیر تهذیب الهی قرار دهد و چنین معلمی است که می‌تواند مسیر پیشرفت خود و جامعه را فراهم سازد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد معلمان کشورمان را انسان‌هایی نجیب، زحمتکش و دلسوز دانست و گفت: هرچند این قشر عزیز ازنظر مالی دارای رفعت و مکانت خاصی نبوده و نیستند، اما ازنظر اجتماعی و فرهنگی نقش ارزنده‌ای ایفا کرده و می‌کنند و جا دارد به مناسبت این روز عزیز سلام و درود به ارواح همه معلمانی که امروز در بین ما نیستند بفرستیم و آرزومند سلامت و توفیق معلمانی که در میان ما حضور دارند باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره استاد علامه شهید مطهری تصریح کرد: شهید مطهری نظریه‌پرداز واقعی انقلاب، اسلام، سیاست و اجتماع بود و بروز و ظهور دیدگاه ایشان را می‌توان در قالب دیدگاه‌های حضرت امام (ره) دید که می‌فرمود:: «مطهری فرزند عزیزی که پاره تن من بود» و در حقیقت شهید مطهری یکی از بنیان‌گذاران نظریه‌پرداز انقلاب اسلامی بود که با افکار و اندیشه‌های امام توانست انقلاب را در مسیر خود به پیروزی برساند.

مدرسی اضافه کرد: ازآنجاکه شهید مطهری معتمد امام خمینی (ره) و نظریه‌پرداز انقلاب بود شخصیت‌های ارزشمند انقلابی به دنبال دیدگاه ایشان حرکت می‌کردند و سرانجام گروهک فرقان که یکی از ایادی استکبار بود با توجه به شناخت جایگاه این شهید بزرگوار ایشان را به‌عنوان اولین هدف در بین روحانیون در لیست تروریستی خود قرارداد و این شخصیت ممتاز و مؤثر در پیشبرد اهداف انقلاب را به شهادت رساند.
ارسال نظرات