با هدف تبیین بیانات رهبری و شعار سال ۱۳۹۷ برگزار شد:
عضوهیات علمی موسسه امام خمینی (ره) در ادامه اظهار داشت:مردم علاوه بر نقش آفرینی در تولید، وظیفه دارند از زنجیره تلاش جوانان ایرانی حمایت کنندو فرهنگ استفاده از کالای داخلی باید نهادینه گردد.
کد خبر: ۹۰۱۲۴۱۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، در این نشست که با حضور «حجت الاسلام قاسم روان بخش» عضوهیات علمی موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد؛ شعار سال ۱۳۹۷ که از طرف مقام معظم رهبری به «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده، تبیین شد.
حجت الاسلام روانبخش در ابتدا بیان کرد: شعار سال از طرف مقام معظم رهبری با هدف جهت دادن به سیاست‌های اجرایی وعملکرد مسئولین کشوری وتوجه دادن افکار عمومی به مسایل ونیاز‌های مهم کشور باعث رشد کشور میگردد.
وی به تبیین سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال پرداخت وگفت:اقشار مردم باید از محصول نهایی فکر وخلاقیت ایرانی استقبال کنند واین مطلب را با تعصب وغیرت بپذیرند که حمایت از تولید داخلی برای آینده کشور غیر قابل انکاراست.
عضوهیات علمی موسسه امام خمینی (ره) در ادامه اظهار داشت:مردم علاوه بر نقش آفرینی در تولید، وظیفه دارند از زنجیره تلاش جوانان ایرانی حمایت کنندو فرهنگ استفاده از کالای داخلی باید نهادینه گردد.
روان بخش در ادامه افزود:علمای سلف ما قبل از انقلاب نیز در استفاده از اجناس داخلی تاکید داشتند؛ به عنوان نمونه آیت الله حائری موسس حوزه علمیه قم در استفاده از ظروف ایرانی تاکید داشت. وقتی یک مسلمان در تولید یک کالا نقش داشته باشد، اثر معنوی خاصی دارد.
وی در ادامه گفت:سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب باید سر لوحه عملکرد ما باشد چرا که دشمن در بخش نظامی نتوانسته با جمهوری اسلامی برخورد کند به همین دلیل از راه فرهنگی واقتصادی کشور را در تنگنا قرار داده است و ما باید برای جنگ اقتصادی آماده باشیم وهمچنین باید تولید ما در کشور بالا رود ودر کنار آن واردات کنترل شود.
این کارشناس سیاسی در پایان گفت:مدیریت واردات وجلوگیری از جنس قاچاق باید مورد توجه مردم ومسئولان باشد تا آثار بیکاری در جامعه از بین برود که اگر به این امر توجه نشود، معضلات اقتصادی آثار مخربی روی فرهنگ خانواده دارد واستحکام خانواده‌ها را از بین می‌بردوکنترل بخش خصوصی ونظارت دقیق بر بازار‌ها باید از سوی مردم هم انجام شود.
ارسال نظرات