نشست علمی پژوهشی «جوان امروز و چالش ها» با سخنرانی «حجت الاسلام قائمی» در جمع طلاب خواهر،اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۲۴۱۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، با همکاری مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) و دانشگاه پیام نور شهرستان بافق در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام قائمی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت: عدم بهره مندی از فرصت جوانی بزرگترین چالش جوان امروز است چرا که چالش بزرگ در مورد انسان غفلت از نشناختن و ندانستن معارفی است که مربوط به خود، دیگران و خدای خود است.
وی افزود: نداشتن جهان بینی ارزشمند که انسان را سعادتمند کند بزرگترین چالش جوان امروز و جامعه است، دین اسلام دین خردورزی است و بزرگترین دلیل آن آیات قرآن است، و از آنجایی که انسان مقام خلیفه اللهی دارد و دلیل اثبات آن این است که خداوند همه چیز را به صورت امانت در اختیار انسان قرار داده تا استفاده نابجا نکرده، خائن نبوده و تأیید و امضاء خدا را به همراه داشته باشد.
حجت الاسلام قائمی اظهار کرد: خدا در قرآن فرموده زنان مؤمن و مردان مؤمن نسبت به حجاب و نگاهشان دقت داشته باشند تا بتوانند به عنوان یک انسان ارزشمند دیده شوند ولی جوان امروز و جامعه امروز برعکس آن را می خواهد؛ قرآن می فرماید آزادی زمانی است که نگاه درست و بدون ابتلا به آلودگی به انسان شود ولیکن جوان امروز معنای دیگری را از آزادی برداشت می کند.
وی در پایان گفت: قرآن به ما هشدار می دهد بیدار باشید و دشمن شناسی کنید، دشمنانی چون شیطان، هوی و هوس، هوای نفس، حب جاه و مقام و ... اما جوان و جامعه امروز این ها را دوست خود می داند بنابراین برای مقابله با آنها باید تقوا پیشه کند.
ارسال نظرات