حجت الاسلام موسوی در جشن میلاد امام زمان (عجل الله )، درسپاه ناحیه مقاومت بسیج عشایری گفت: واژه مهدویت تبلور فرهنگ انتظار است که همه مسلمین، اعم از شیعه و اهل سنت در باور به آن، اتفاق نظر دارند.
کد خبر: ۹۰۱۲۳۸۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جشن میلاد حضرت ولی عصر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) با حضور کلیه نیروهای پایور و وظیفه در نماز خانه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزارشد .

حجت الاسلام محمد رضا موسوی از اساتید حوزه علمیه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری گفت:ظهور منجی بشریت در دوران آخرالزمان، باوری است قطعی و همگانی . ادیان و شرایع توحیدی و غیرتوحیدی و نیز بعضی از مکاتب بشری، نوید چنین روزی را به پیروان خویش داده اند .

وی ادامه داد: در این میان، اسلام با مبانی قوی نظری و عملی، موضوع ظهور را به صورت صحیح تبیین کرده و با راهکارهای مناسب و درخور، واژه انتظار و منتظر مصلح را در میان جوامع اسلامی تبیین کرده است . واژه مهدویت تبلور فرهنگ انتظار است که همه مسلمین، اعم از شیعه و اهل سنت در باور به آن، اتفاق نظر دارند.

موسوی در رابطه با زمان ظهور وی اشاره نمودند :که در روایات نه تنها وقت و زمان خاصی برای ظهور امام زمان )عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) تعیین نشده، بلکه از تعیین وقت برای ظهور امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) ممانعت شده است .

موسوی گفت:ایمان واعتقاد و باور شیعی ما به ما می گوید برای بشریت منجی  وجود دارد و چون حضرت ولی عصر(عج) حجت برخلقند ناظر براعمال ما ونگران اعمال ورفتار مابوده ودائماً برای شیعیانشان دعا می کنند .

استاد حوزه همچنین بیان داشتند: همه چیز به دست خود ماست ، نماز ما، عبادت ما، گناه ما. اول الدین و آخر الدین ترک گناه است. ما اگر منتظر واقعی حضرت هستیم باید حالات و روحیات منتظر را داشته باشیم. منتظر واقعی آرام و قرار ندارد و دائما در حال خود سازی و اصلاح جامعه ایست که در آن زندگی می کند.

وی گفت: معرفت باید ظهور و بروز داشته باشد: باید روزانه برای حضرت دعا کنیم ، برای سلامتیشان صدقه بدهیم ، به نیابت از ایشان نماز بخوانیم زیارت برویم.

در پایان این چشن باشکوه ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) سید داود موسوی  در وصف امام زمان ( عجل الله ) به مولود خوانی پرداخت و با شیرینی و شربت از حضار پذیرایی شد.

ارسال نظرات