معاون وزیر راه گفت: ۱۵۰ کیلومتر طول مسیر ریل گذاری راه آهن سنندج است که حداکثر طی ۳۰ ماه آینده صدای صوت قطار در سنندج شنیده خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۲۳۵۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، خیرالله خادمی در جریان بازدید از پروژه بزرگراه غرب کشور در کردستان اظهار کرد: پروژه‌های خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم تعریف شده و عملیات اجرایی آن‌ها هم در حال انجام است.

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه طول کل این کریدور یک هزار و ۴۸۰ کیلومتر است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴۰ کیلومتر از این بزرگراه در استان کردستان زیر بار ترافیک رفته و ۱۲۰ کیلومتر آن نیز در حال عملیات اجرایی بوده و ۴۰ کیلومتر هم باید به مناقصه گذاشته شود.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب پروژه بزرگراهی غرب کشور بوده که ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان واقع شده است.

خادمی بیان داشت: در سال گذشته مطالعات تمام قطعات این محدوده در کردستان انجام شد و پیمانکاران آن هم انتخاب شدند که امیدواریم در برنامه سه ساله آینده آن را به اتمام برسانیم.

خادمی بیان کرد: این کریدور می‌تواند نقش توسعه‌ای برای غرب کشور ایفا کند و برای مردم منطقه هم سودبخش خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امسال در بخش بزرگراهی بیش از ۱۲۰ درصد با رقمی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در استان کردستان تخصیص داشته ایم و در محور مریوان هم حدود ۳۰۰ درصد با رقمی بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان تخصیص صورت گرفته است.

معاون وزیر راه در بخشی دیگر از سخنان خود به بخش ریلی هم اشاره و اعلام کرد: امسال در این بخش پنج مرکز استان در اولویت ما هستند که اتصال استان کردستان به شبکه ریلی یکی از این پروژه‌های اولویت دار ماست.

وی گفت: برای این پروژه تخصیص اعتبار خوبی را پیش بینی کرده ایم و حدود ۲ و نیم سال آینده انتظار داریم به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: عملیات زیرسازی قطعات راه آهن سنندج به همدان با پیشرفت خوبی در حال اجراست که به محض اتمام آن بحث ریل گذاری را هم آغاز خواهیم کرد.

خادمی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ کیلومتر طول مسیر ریل گذاری راه آهن سنندج است که حداکثر طی ۳۰ ماه آینده صدای صوت قطار در سنندج شنیده خواهد شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات