امام جمعه بوشهر؛

شکوفایی اقتصاد کشور بر پایه اقتصاد خلیج فارس محور

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ما می توانیم با یک سند دانش بنیان و استفاده از فرصت ها و برنامه ریزی صحیح بر پایه اقتصاد خلیج فارس محور زمینه شکوفایی اقتصاد ایران را فراهم کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۲۳۲۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در همایش ملی علمی و فرهنگی خلیج فارس افزود: خلیج فارس مهم ترین جغرافیای اقتصاد جهان است. امروز  باارزش ترین جغرافیای اقتصادی، اقتصاد کرانه ای است که می تواند تولید ناخالص ملی وثروت عمومی و توسعه تجارت را در پی داشته باشد.
وی گفت: بنابراین اقتصاددانان ایران باید بر اساس اقتصاد کرانه ای خلیج فارس طرحی نو بیافکنند.
آیت الله صفایی بوشهری افزود: در اقتصاد گردشگری، اقتصاد دریا، اقتصاد ترانزیت و در حوزه سیاسی خلیج فارس  بسیار کانون توجه است.
وی گفت: در خصوص جایگاه خلیج فارس می توان گفت‌ که در جغرافیای محیطی سومین آبراه مهم جهان است اما تعیین کننده ترین آبراه بین المللی است.
 آیت الله صفایی بوشهری افزود: خلیج فارس به زبان های مختلف تعبیری داشته که نشان از پارسی بودن آن است  که از سرزمین فارس تولد یافته است.  بطلمیوسف استخری، ابن حوقل و مورخانی چون ابن خلدون، طبری، مسعودی، یعقوبی،  مقدسی و یاقوت حموی بر نام خلیج فارس تصریح کرده اند.
وی گفت: اولین بار شخصی انگلیسی در یکی از مقالات خود در کشورهای عربی تشکیک توصیفی بر نام خلیج فارس ایجاد کرد و ادعا کرد می توان گفت که این خلیج خلیج غیرفارسی است. و امروزکسانی که می گویند این خلیج خلیج غیرفارسی است؛ منشا آن سرویس های جاسوسی انگلیس است .
آیت الله صفایی بوشهری افزود: خون پاک مدافعان خلیج فارس از شهید رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی و دیگران  حافظ نام و هویت خلیج فارس و فارسی بودن آن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

ارسال نظرات
آخرین اخبار