مسئله غیبت و ظهور حضرت ولی عصر(عج) از مهم‌ترین مسائل در دین مبین اسلام است و به عبارتی از مسائل بداع در اسلام است و تاخیر در امر فرج و تعجیل در آن با اعمال و کردار ما در دنیا بستگی دارد یعنی کارهای ثواب ما موجب تعجیل در ظهور حضرت خواهد شد و اعمال ناثواب ما باعث تاخیر در این امر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۹۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در جلسه پرسنلی کارکنان اداره تبلیغات اسلامی مازندران با تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و جشن ولادت مصلح جهان حضرت صاحب الزمان (عج) با تاکید بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: انقلاب اسلامی با اندیشه‌های مهدوی شکل گرفته است و زمینه‌ساز انقلاب عدل جهانی است.

وی تصریح کرد: مسئله غیبت و ظهور حضرت ولی عصر(عج) از مهم‌ترین مسائل در دین مبین اسلام است و به عبارتی از مسائل بداع در اسلام است و تاخیر در امر فرج و تعجیل در آن با اعمال و کردار ما در دنیا بستگی دارد یعنی کارهای ثواب ما موجب تعجیل در ظهور حضرت خواهد شد و اعمال ناثواب ما باعث تاخیر در این امر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ویژگی‌های منتظران واقعی در عصر غیبت، افزود: مهم‌ترین وظیفه منتظران مصلح جهانی در عصر غیبت آمادگی برای ظهور آن حضرت است و این امر تنها با اقدامات عملی منتظران تحقق خواهد یافت و جریان ظهور یک اتفاق ناگهانی است و شرط آمادگی در این اتفاق ناگهانی امری اجتناب‌ناپذیر است.

این مسؤول به حالات انتظار و منتظران در دوران حیات و حتی بعد مرگ اشاره و تصریح کرد: انسان منتظر حتی بعد مرگ هم تعجیل در فرج را از خدای متعال طلب خواهد کرد و منتظران واقعی در عصر غیبت همانگونه که خود حضرت فرمودند أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم‌.. برای ظهور مصلح جهانی دست به دعا می‌شوند.

شکریان‌امیری یکی دیگر از مولفه‌های منتظر واقعی در عصر غیبت را ولایت‌پذیری دانست و تاکید کرد: منتظر واقعی در عصر غیبت باید گوش به فرمان ولی و امام عصر خویش باشد و این مهم‌ترین تمرین ولایت‌پذیری در عصر غیبت است.

وی باور و اعتقاد به مهدویت را بدون اعتقاد به مسئله ولایت را ناقص دانست و گفت: موضوع ولایت در دین مبین اسلام و احادیث و روایات مورد تاکید بزرگان دین بوده و هست و در واقع منتظران باید در عصر غیبت خود را برای اطاعت از ولی عصر(عج) آماده کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران بسیاری از اتفاقات در عصر حاضر را نشانه حکومت مصلح جهانی دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، پیاده‌روی اربعین حسینی و بسیاری از این اتفاقات نشانه‌های ظهور حضرت ولی عصر(عج) است و همین نیمه شعبان هم مورد سفارش اهل بیت(ع) است و احیاء شب نیمه شعبان هم از مهم‌ترین وظیفه منتظران در عصر غیبت است.

شکریان‌امیری انقلاب امام خمینی(ره) را برگرفته از مکتب انبیاء(ع) و مهدویت دانست و گفت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز حکومت عدل مصلح جهانی است و امروز علت این کینه توزی ها و دشمنی‌ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی هم مبنای ایدئولوژی این حکومت اسلامی است که امام(ره) آن را بنیان کرد و رهبر عظیم‌الشان انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی الامام خامنه‌ای (حفظه الله ) با هدایت‌های بی‌بدیل خود در برابر جبهه کفر و نفاق ایستاده است و اینگونه است که جمهوری اسلامی در مقابل این فتنه انگیزی‌ها مقاوم و پایدار ایستادگی کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها