حضور پروفسور Pierre Rochette در دانشگاه صنعتی شاهرود، سبب هدف ارتقاء و گسترش همکاری‌های پژوهشی علمی و فنی پیشرفته میان پژوهشگران دو کشور ایران و فرانسه گردید.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۹۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در راستای اجرای برنامه جندی شاپور که با هدف ارتقاء و گسترش همکاری‌های پژوهشی علمی و فنی پیشرفته میان پژوهشگران دو کشور ایران و فرانسه انجام می‌شود، سخنرانی علمی توسط پروفسور Pierre Rochette از دانشگاه Aix-Marseille CNRS فرانسه در دو جلسه با عنوان "شناسایی شهابسنگ‌ها و دهانه‌های برخوردی (کراترها) در زمین و ایران" و "مطالعات ژئوفیزیکی انجام شده بر روی آنها" در محل دانشکده علوم زمین این دانشگاه برگزار گردید.
در ادامه به منظور انجام طرح پژوهشی "استفاده از روش ناهمسانگردی پذیرفتاری مغناطیسی (AMS) و پالئومغناطیس جهت تعیین سازوکار جایگیری توده نفوذی زاغر (باختر تفرش)، بخش مرکزی کمان ماگمایی ارومیه دختر، ایران" پنج روز بازدید صحرایی و نمونه برداری در روستای زاغر از توابع شهرستان تفرش استان مرکزی با همکاری دکتر مریم شیبی (مجری طرح) و دو تن از دانشجویان ارشد صورت پذیرفت.
در این بازدید کلیه مراحل نمونه ­برداری جهت مطالعات پالئومغناطیس توسط این محقق برجسته فرانسوی آموزش داده شد و بیش از ۷۰ مغزه جهت دار حفاری گردید.
همچنین مراحل آماده سازی مغزه‌ها و سایر اقدامات لازم جهت مطالعات فابریک مغناطیسی و پالئومغناطیس در تابستان ۹۷ در دانشگاه مارسی فرانسه انجام خواهد شد.
لازم به توضیح است که این طرح با حمایت مالی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در ایران و بخش همکاری و فعالیت فرهنگی سفارت فرانسه (SCAC زیر پوشش سفارت فرانسه در ایران) انجام میشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها