حجت الاسلام عباس رضی، گفت: انتظار به معناى این است که ما باید خود را براى سربازى امام زمان آماده کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۷۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ آئین جشن میلاد موعود اُمم حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در ناحیه مقاومت سامان برگزار شد.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ما آن وقتى مى‌توانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: براى ظهور مهدى موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود، که در گرو عبارت از عمل کردن به احکام اسلامى و حاکمیت قرآن و اسلام است.

وی ادامه داد: اولین قدم براى حاکمیت اسلام و براى نزدیک شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود (ارواحنافداه و عجّل‌اللَّه‌فرجه)، به ‌وسیله‌ى ملت ایران برداشته شده است و آن ایجاد حاکمیت قرآن است.

سخنران این مراسم در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون امام زمام (عج)اشاره کرد، که فرموده اند: قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست ...، قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاک امتحان مى‌شوند؛ در کوره‌هاى آزمایش وارد مى‌شوند و سربلند بیرون مى‌آیند و جهان به دوران آرمانى و هدفی مهدى موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر مى‌شود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ى شعبان، روز عید بزرگ است و از طرف دیگر خصوصیت مهدى موعود (عجل‌الله‌تعالى‌فرجه‌وارواحنافداه) در نظر مسلمانان این است که: «یملأ الله به‌ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا». عدل و داد، استقرار عدالت در جامعه، از بین بردن ظلم از سطح زمین، خصوصیت مهدى موعود است.

وی خاطرنشان کرد: بشر به سمت آن چیزى حرکت مى‌کند که مظهر آن، وجود مقدس مهدى(علیه‌الصلاةوالسلام‌و عجل‌الله‌تعالى‌فرجه‌الشریف) باشد و او کسى است که در احادیث متواتر وارد شده که دنیا را از عدل و داد پر مى‌کند و ظلم را ریشه‌کن مى‌سازد.

حجت الاسلام رضی گفت: ملتى که به خدا معتقد و مؤمن و متکى است و به آینده امیدوار است و با پرده نشینان غیب در ارتباط است؛ ملتى که در دلش خورشید امید به آینده و زندگى و لطف و مدد الهى مى‌درخشد، هرگز تسلیم و مرعوب نمى‌شود و با این حرفها، از میدان خارج نمى‌گردد.

وی تصریح کرد: این خصوصیت اعتقاد به آن معنویت مهدى علیه آلاف التحیة والثناء است. عقیده به امام زمان، هم در باطن فرد، هم در حرکت اجتماع و هم در حال و آینده، چنین تأثیر عظیمى دارد. این را باید قدر دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار