خبرهای داغ:
مطرح شد:

برنامه های هفته معلم در آموزش و پرورش استان قزوین

در مجموع 25 عنوان برنامه ویژه هفته معلم در استان قزوین در نظر گرفته شده که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۵۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین سالار قاسمی در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته معلم در اردگاه شهید بابایی برگزار شد بیان کرد: خبرنگاران، دیده بانان جامعه هستند که می توانند نقش مهمی در اطلاع رسانی فعالیت های دستگاه های مختلف به جامعه داشته باشند.
وی گفت: یکی از مجموعه هایی که می تواند اعتماد اجتماعی را بالا ببرد اثر گذاری رسانه هاست و مجموعه رسانه های استان در ارسال اخبار و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، با ایجاد یک فضای تربیتی در آموزش و پرورش بسیار موفق عمل کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: در آستانه هفته معلم هستیم اگر جامعه ای بخواهد به رشد و بالندگی برسد باید به دست آموزش و پرورش و معلمان باشد‌ و اگر بخواهیم توسعه یافتگی در مدارس داشته باشیم نیازمند آموزش و پرورش پویا هستیم.
قاسمی عنوان کرد: هیچ دستگاهی مانند آموزش و پرورش و معلم، تقدس و جایگاه خاص در جامعه ندارد و فضای تربیتی و فرهنگی مناسبی بین آموزش و پرورش و معلمان وجود دارد.

وی افزود: توانایی کشور به دست معلمان کشور است چرا که معلمان می توانند پرورش دهنده نسلی مستقل، توانا و پویا باشند که کشور را با درایت اداره کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ۱۶ هزار شاغل و ۸ هزار بازنشسته و قریب به ۲۳۰ هزار دانش آموز جزو خانواده آموزش و پرورش استان قزوین هستند و امسال بیش از ۹ هزار نفر فرهنگی به این خانواده اضافه خواهد شد و سال تحصیلی آینده را آغاز خواهیم کرد.
قاسمی تصریح کرد: دو هزار واحد آموزشی در استان وجود دارد که از این تعداد هزار و۳۰۰ واحد آموزش ثابت و مستقل می باشد.
وی ضمن اشاره به هفته معلم و برنامه های این هفته در اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: در آستانه هفته معلم قرار داریم و یکی از شاخص های ارزیابی آموزش و پرورش هفته معلم است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: تجلیل از چهره‌های ماندگار فرهنگی استان، نواختن زنگ سپاس و ایثار، میثاق با شهدا، تکریم پیشکسوتان فرهنگی و تجلیل از معلمان منتخب از جمله برنامه‌های هفته معلم در استان قزوین به شمار می‌رود.
قاسمی بیان کرد: در مجموع 25 عنوان برنامه ویژه هفته معلم در استان قزوین در نظر گرفته شده که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اردوگاه شهید بابایی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود تا تمام مسئولان استان در مسیر توسعه این اردوگاه مشارکت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تاکنون بیش از 12 میلیارد تومان برای تجهیز اردوگاه شهید بابایی هزینه شده که که امیدواریم از ظرفیت این اردوگاه به درستی بهره‌گیری شود.
قاسمی گفت: راه اندازی پارک علم و فناوری کودک و نوجوان در اردوگاه شهید بابایی در دستور کار بوده این امر در حالی است که بستر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه این اردوگاه فراهم است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها