دریابیگی گفت: خواهان اجرای قانون کار ماده 41 قانون کار و 96 تامین اجتماعی برای عدالت اجتماعی، افزایش قدرت خرید و طرح همسان‌سازی کارگران هستیم.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۵۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نصرالله دریابیگی در بیست و نهمین جشنواره تجلیل از کارگران، کارفرمایان و تولید استان مازندران در سیمان مازندران، با تبریک هفته بزرگداشت مقام کارگر اظهار کرد: امسال سال مهمی است و سالی است که به نام کارگر، مستضعفان و حمایت از تولید داخلی نام‌گذاری شده است تا همه در این راستا تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی افزود: روز کارگر تنها مختص به یک روز و یک هفته نیست بلکه همه روزها روز کارگر است و قرار دادن یک روز به نام کارگر، تنها تشریفات است و باید تلاش بیشتری برای تولید و تحقق شعار سال انجام شود.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران جامعه کارگری با بیان اینکه کارگران در طول سال‌های مختلف از برخی عقب‌ماندگی‌ها رنج بردند؛ خاطر نشان کرد: باید این عقب‌ماندگی‌ها برطرف شود و تلاش برای زندگی رو به رشد کارگران مورد توجه جدی همه مسؤولان و دغدغه‌مندان جامعه  قرار گیرد.

این مسؤول با اعلام اینکه باید سبد هزینه کارگر پر شود؛ یادآور شد: با یک میلیون تومان حقوق نمی‌شود زندگی کرد و کارگران با این حقوق زندگی نمی‌کنند؛ بلکه تنها زنده هستند و باید فکری در این راستا برای کارگران انجام شود تا از این وضعیت رها شده و از منزلت مناسبت برخوردار شوند.

دریابیگی امنیت شغلی را مهمترین موضوع جامعه کارگری دانست و گفت:  از دولت می‌خواهیم تبصره یک ماده 7 قانون کار اجرایی شده و شغل مستمر از غیرمستمر متمایز شود و کارگران در شغل دائم بکارگیری شوند.

وی اظهار کرد: نرخ بهره بانکی در تولید زیان‌آور است و برای رونق تولید و اشتغال نرخ بهره باید کاهش یابد.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران بیان کرد: مسکن برای دهک‌های پایین جامعه به دلیل توجه به داشتن سرپناه از مسائل مهم و اساسی است که به آنان کمک کرده و همچنین در اشتغال آنان مؤثر است و لذا استمرار طرح مسکن استیجاری به شرط تملیک و طرح مسکن اجتماعی برای کارگران و بازنشستگان باید مورد توجه جدی باشد.

این مسؤول گفت: خواهان اجرای قانون کار ماده 41 قانون کار و 96 تامین اجتماعی برای عدالت اجتماعی، افزایش قدرت خرید و طرح همسان‌سازی کارگران هستیم.

دریابیگی افزود: توجه به خدمات‌رسانی مناسب به کارگران، از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گرفته و در راستای امنیت شغلی آنان تلاش شود و بدانیم همه ما در قبال جامعه کارگری و خانواده‌های آنان مسؤول هستیم و وظیفه داریم برای حفظ کرامت انسانی جامعه کارگری تلاش کنیم.

وی گفت: عدالت و رفع تبعیض‌ها نیاز جامعه کارگری امروز است که برای توجه به کارگران، برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا داریم که با تلاش و پشتکار همه کارگران و حمایت مسؤولان اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها