مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با اشاره به اهمیت اقتصاد گفت: اقتصاد در نگاه شهید مطهری یکی از منفذگاه‌های نفوذ جامعه می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۴۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علیرضا چهکندی نژاد در دیدار با اصحاب رسانه کاشمر در خصوص هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهار داشت: یاد وخاطره علامه شهید مطهری و هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی را به معلمین و مربیان و هادیان سیاسی تبریک عرض می‌نمایم. دلیل نامگذاری سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، بخاطر این است که ما بتوانیم مبانی فکری واعتقادی علامه را مرور کنیم و از اندیشه‌های این مرد بزرگ توشه برداریم و در جهت هدایت نسل جوان و نوجوان در جامعه کار شود.

وی افزود: در واقع اگر نسل جوان و نوجوان ما و نسل سوم و چهارم با اندیشه‌های شهید مطهری اشنا شوند از هجمه بیگانگان در همه زمینه‌ها بیمه می‌شوند لذا اگر ما بخواهیم از نگاه شهید مطهری انقلاب اسلامی یا کل ملل اسلامی را آسیب‌شناسی کنیم که چرا بیگانگان می‌توانند در ملل اسلامی نفوذ کنند و چگونه این انقلاب صدمه خواهد دید باید چندین مسئله را مرور کرد  از جمله  از میان رفتن عدالت اجتماعی. این انقلاب موقعی خواهد توانست به اهدافش برسد که اهداف الهی را در بین مردم گسترش دهد اگر انقلاب ما در مسیر برقراری عدالت اجتماعی پیش نرود مطمئنا به نتیجه نخواهد رسید.

چهکندی‌نژاد ادامه داد: وحدت و همبستگی از علائم حیاتی یک اجتماع می‌باشد اگر بین مردم و دولتمردان تفرقه باشد برای مملکت آسیب است و جامعه‌ای که در آن همبستگی نباشد باعث تفرقه و مرگ آن جامعه خواهد بود جامعه موقعی پویا می‌شود که آحاد مردم و دولت و ملت در کنار یکدیگر همدل و همراه بشوند که امروز مسلمین به دلیل اختلاف داخلی و نزاع‌های بین آنان تبدیل به یک جامعه مرده شده است. بخاطر حزب بازی و باند بازی و قبول نداشتن کار خوب گروه مقابلشان که رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص گلایه هائی دارند که در سخنرانی اول سال در حرم رضوی به عدم توجه به علم آموزی اشاره کردند.مومنین و مقدسین نباید از علم و مدرسه بترسند و وحشت کنند و بر این باور نباشند که اگر علم آمد دین از میان می‌رود این سوء ظن به اسلام است، اسلام درمحیط علم بهتر از محیط جهل رشد می‌کتد.

وی ادامه داد: اگر ما به ارزش‌های اسلامی بی توجه شدیم و به علوم مادی توجه کردیم باز هم ضربه خواهیم خورد لذا آنچه را که در اسلام مهم است در قران آمده " یزکیهم ویعلمهم الکتاب والحکمه " اول "یزکیهم وبعد یعلمهم الکتاب والحکمه " که اول بحث ارزش‌ها مطرح می‌شود بعد بحث تعلیم وتربیت لذا اول تزکیه بعد تعلیم وتربیت لذا این هم آسیب می‌باشد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر خاطرنشان کرد: نیرو‌های فکری جامعه که سرمایه با ارزش جامعه هستند، اگر بتوانیم مغز‌های متفکر را درست بکارگیری کنیم باعث پیشرفت می‌شود واگر صحیح بکار نبریم باعث فرار مغز‌ها می‌گردد، و این ذخایر قیمتی را از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از آسیب‌ها، افراط و تفریط در ارزش است اگر ما در جامعه به پاره‌ای از ارزش‌ها پرداختیم و از برخی ارزش‌ها غفلت کردیم در نگاه شهید مطهری ضرر خواهیم کرد اگر اینگونه باشد که افرادی عبادت گرا و جامعه گریز ویا جامعه گرای خدا گریز باشند در نگاه شهید مطهری این جامعه از بین خواهد رفت.

وی یاد آور شد: عامل اخر اقتصاد است؛ اقتصاد در نگاه شهید مطهری یکی از منفذگاه‌های نفوذ جامعه می‌باشد، از دیدگاه شهید مطهری، اسلام می‌خواهد غیرمسلمان بر مسلمان نفوذ نداشته باشد این هدف هنگامی میسر می‌باشد که ملت مسلمان در اقتصاد نیازمند نباشد و دستش به طرف غیر مسلمان دراز نشود و الا نیازمندی ملازم است با اسارت و بردگی ولو اینکه اسم بردگی در کار نباشد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع)  که اگر مسلمان لباس بیگانگان را نپوشد و غذای بیگانگان را نخورد آقایی خواهد کرد و اگر برعکس آن عمل کرد این ملت آسیب خواهد دید و ذلیل خواهد شد، گفت: منظور اینکه باید از تولید خودتان حمایت کنید تا وابسته به دیگران نباشید و ذلیل نشوید و از خداوند می‌خواهیم که به ما عنایت فرماید تا اینکه بتوانیم با توکل به خداوند و توجهات آقا امام زمان (عج) و رهنمود‌های مقام معظم رهبری این انقلاب به اهدافش برسد و پرچم به دست صاحب اصلیش مهدی صاحب الزمان برسد انشاء ا...
ارسال نظرات
پر بیننده ها