خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: همایش ملی فیزیک فرصت مناسب و ایده آلی برای معرفی ظرفیت های استان بوده و باید همکاری های لازم برای برگزاری شایسته آن به عمل آید.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۴۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه هماهنگی برگزاری کنفرانس فیزیک ایران که در روز دوشنبه در استانداری قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: حضور یک هزار دانشمند و صاحب نظر فیزیک در این رویداد ملی که به میزبانی قزوین برگزار می‌شود بدون شک تاثیر به سزایی در این رشته پدید خواهد آورد.
وی با بیان اینکه برای برگزاری هرچه باشکوه این همایش که دستاورد‌های بزرگی را نیز به همراه خواهد داشت، همکاری لازم بین دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد، ادامه داد: این کنفرانس ملی علاوه بر ارتقای وجهه علمی و دانشگاهی استان، قزوین را نیز به یک قطب مهم علمی در کشور مطرح می‌کند.
استاندار قزوین ادامه داد: در بخش‌های صنعت، کشاورزی و دانشگاهی از این همایش باید بهره برداری لازم صورت گیرد و از این رو تلاش کنیم در کنار برنامه اصلی کنفرانس، ظرفیت‌های استان نیز به شرکت کنندگان معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه مجموعه استان برای پشتیبانی از برگزاری این همایش باید وارد عمل شده تا هویت قزوین را در ابعاد مختلف فرهنگی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی معرفی کنند، افزود: حضور فرهیختگان فیزیک کشور در این رویداد ملی به معنی حاضر شدن یک هزار سفیر برای معرفی ظرفیت‌های استان است.
معاون اقتصادی استانداری قزوین نیز در این جلسه گفت: همایش ملی فیزیک یک رویداد بزرگ علمی و دانشگاهی بوده که با مناسبت‌های روز قزوین، هفته دولت و بزرگداشت سه هزار شهید استان مقارن شده است.
منوچهر حبیبی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای مدیریت این همایش همکاری لازم را داشته باشند، زیرا خروجی آن به معرفی بهتر قزوین در سطح کشور منجر خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری این کنفرانس در سطح ملی باید برای پشتیبانی آن کمیته‌های اسکان، ترابری، فضاسازی و تغذیه نیز تشکیل شود.
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در این جلسه گفت: سی و چهارمین کنفرانس ملی فیزیک ایران از پنجم تا هشتم شهریور ماه سال جاری به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.
ابوالحسن نائینی افزود: خوشبختانه برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه و مناسب این همایش انجام شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه در برگزاری کنفرانس‌ها ما با مشکل اسکان اساتید و شرکت کنندگان در استان روبرو هستیم و به همین دلیل مجبوریم روز‌های برگزاری همایش‌ها را به یک یا ۲ روز کاهش دهیم.
به گفته وی، این همایش در بخش‌های فیزیک ذرات بنیادین، هسته ای، گازها، و میان رشته‌ای طی چهار روز به میزبانی شهر قزوین برگزار خواهد شد.
سی و چهارمین کنفرانس ملی فیزیک ایران از پنجم تا هشتم شهریورماه سال جاری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
۱۰۰۵/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها