خبرهای داغ:
معاون راهداری استان همدان خبر داد
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اصلاح و رفع 16 نقطه پرحادثه استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۴۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

اصلاح 16 نقطه پرحادثه در استان همدانحمید پرورشی‌خرم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به وجود 70 نقطه پرحادثه مصوب استان، اظهار داشت: 16 نقطه در سال 96 رفع شده و تعداد 5 نقطه هم در قالب پروژه در سطح استان در حال اصلاح است.

وی افزود: از محل اعتبارات استانی 9 نقطه نیز عقد قرارداد شده و در حال اجرای عملیات است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: بقیه نقاط هم توسط مشاور ذیصلاح مطالعه شده است و به محض ابلاغ اعتبار و طرح مربوطه اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی به جایگاه راه های ارتباطی استان در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: چهار عامل انسانی، وسیله نقلیه، شرایط جوی و جاده سهم بسزایی در تصادفات دارد که طبق نظر کارشناسان امر سهم جاده در تصادفات استان در سال گذشته کمتر از یک درصد است.

پرورشی‌خرم با اشاره به اینکه تصادف حاصل نقش‌آفرینی موارد متعددی است، ابراز داشت: اگر بخواهیم مهمترین عامل در راستای کاهش سوانح رانندگی را در نظر بگیریم، می‌توان به رعایت سرعت مجاز و احترام به قوانین و مقررات اشاره شود.

وی بیان داشت: بیشتر تصادفات استان بر اثر واژگونی است و در تصادفات از نوع واژگونی خستگی و خواب آلودگی رانندگان، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و عدم رعایت سرعت مجاز از این نوع تصادفات است.

معاون راهداری استان همدان با بیان اینکه این اداره کل در راستای وظیفه ذاتی خود نسبت به ارتقاء راه های حوزه استحفاظی خود اقدام می‌کند، یادآور شد: لکه گیری در پوشش راه های استان، درزگیری، خط کشی، تهیه و نصب تابلو و علائم، تهیه و نصب حفاظ های بتونی گاردریل، اجرای خاکریزهای بازدارنده، تسطیح و رگلاژ شانه ها، تهیه و اجرای روشنایی طولی و نقطه ای، شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی از جمله اقدامات اجرایی در بحث ایمنی راه ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات