خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش مراغه در جمع خبرنگاران از کمک 80 درصد معلمان و فرهنگیان این شهرستان در قالب صندوق کمک های اجتماعی به دانش آموزان بی بضاعت خبر داد و گفت: در صورت همکاری ادارات و نهادها برای ایجاد مراکز درآمدزا برای آموزش و پرورش، منابع لازم برای حمایت از دانش آموزان نیازمند این شهرستان فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۳۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جلیل اسلامی با اشاره به لزوم تامین زیرساخت ها و امکانات آموزشی برای دانش آموزان مدارس گفت: توسعه فضاهای آموزشی در این شهرستان نیازمند همگرایی بیشتر دستگاه های اجرایی، خدمات رسان و نیز شورای اسلامی شهر است.

وی افزود: با وجود عدم همکاری و تعامل برخی ادارات برای رفع مشکل تامین فضاهای آموزشی، آموزش و پرورش آماده همراهی و همکاری در زمینه اجرای طرح های عمران شهری است.
اسلامی با اشاره به روز شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: این نهاد اجتماعی باید به جای شورای شهرداری به شورای شهر تبدیل شده و در مدیریت کلان شهری نقش ایفا کند.
وی با انتقاد از عدم همکاری مناسب اداره اوقاف این شهرستان اضافه کرد: این اداره متاسفانه مانع از اجرای طرح های توسعه فضاهای آموزشی در زمین ها و اراضی وقفی می شود.
اسلامی  با بیان اینکه فضای آموزشی علاوه بر توسعه فیزیکی باید به محیطی شاد برای دانش آموزان تبدیل شود گفت: برگزاری جشن ها و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در مناسبت های مختلف از راهبردهای آموزش و پرورش برای ایجاد انگزه و نشاط در بین آینده سازان این مرز و بوم است.
وی افزود: در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز، جلسات و کارگاه های مختلف با حضور اولیای دانش آموزان در زمینه آسیب های موجود در فضای مجازی برگزار می شود.
اسلامی با اشاره به تخصیص اعتبار برای تکمیل استخر فرهنگیان مراغه ادامه داد: با وجود عدم تخصیص اعتبار از محل ماده 180، مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار از محل نوسازی مدارس استان برای این منظور اختصاص یافته است.
وی همچنین از برگزاری آیین های گرامیداشت هفته معلم در این شهرستان خبرداد و گفت: برگزاری همایش های تجلیل از بازنشستگان فرهنگی، فرزندان ممتاز فرهنگیان و تجلیل از 510 معلم مدراس روستایی از جمله این برنامه هاست.

ارسال نظرات