نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا مقصود از مهدویت را اعتقاد به منجی ای یاد کرد که در آخرالزمان ظهور می یابند و بشریت را نجات می دهد، لذا همه پیروان ادیان الهی و غیر الهی عقیده دارند در یک عصر بحرانی جهان که فساد و ظلم بیداد می کند، نجات دهنده بزرگ و مصلح جهانی ظهور می کند و اوضاع آشفته جهان را اصلاح و عدل و داد را گسترش می دهد.
کد خبر: ۹۰۱۲۲۱۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا در گفتگو با بسیج ضمن تبریک نیمه شعبان فرا رسیدن میلاد  حضرت مهدی(عج) منجی و مصلح عالم بشریت گفت: اغتقاد به موعود و مصلح کل در همه ادیان الهی مطرح بوده و عقیده مشترک همه ادیان بشمار می آید.

 

حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی افزود: اینکه مصلح کل،  منجی عالم بشریت، مصلح جهانی کیست و چه ویژگی ای داشته، نام ایشان چیست و به کدام دین است، اختلاف نظر وجود دارد لکن هر ملتی تلاش دارد با لقب مخصوص خود مصلح جهانی را معرفی نماید.

 

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا ادامه داد: مصلح جهانی در دین بودا " بودای پنجم"، در آئین هندو  "اوتای دهم"، آئین زردتشت  "سوشیانت یا شو شیانس"، در یهود "ماشیح یا مسیح"،  در آئین مسیحیت حضرت عیسی مسیح و بالاخره در دین جامع اسلام، که همه مذاهب بر ظهور حضرت مهدی موعود(عج) از نسل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست، اتفاق نظر دارند.

 

وی یادآور شد:  مسئله موعود و مصلح جهانی با گذر زمان نه تنها رنگ نباخته، بلکه هر چه می گذرد بطور جدی تر و پر رنگتر مطرح و اهمیت می یابد و به عنوان اندیشه و باور ضروری، غیر قابل انکار جلوه می یابد.

 

حجه الاسلام والمسلمین غلامی با اشاره به اینکه اندیشه مهدویت با مصداق روشن مهدی موعود(عج) همراه است اظهار داشت: ادیان، مذاهب اسلامی و به ویژه شیعه  در باره اندیشه مهدویت، به مهدی صاحب الزمان(عج)  جایگاه اعتقادی داده و ایشان را به عنوان امام دوازدهم می شناسد و به جزئیات آن پرداخته است.

 

این مقام مسئول در سپاه مازندران مقصود از مهدویت را اعتقاد به منجی ای یاد کرد که در آخرالزمان ظهور می یابند و  بشریت را نجات می دهد، لذا همه پیروان ادیان الهی و غیر الهی عقیده  دارند در یک عصر بحرانی جهان که فساد و ظلم بیداد می کند، نجات دهنده بزرگ و مصلح جهانی ظهور می کند و اوضاع آشفته جهان را اصلاح و عدل و داد را گسترش می دهد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با یادآوری توجه منتظران به انجام تکالیف و وظائف در قبال آنحضرت(صاحب الزمان) نکاتی را برای اقدامات  یاوران  و منتظران واقعی ظهور برشمردند.

 

حجه الاسلام والمسلمین غلامی انتظار فرج توام با آمادگی برای حضور تشریف فرمایی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، معرفت کامل در حد آنحضرت، یاد دائم امام زمان(عج)، دوست داشتن قلبی حضرت، ذکر فضائل و مناقب امام زمان(عج)، صدقه برای سلامتی حضرت، دور نگه داشتن منتظران از صفات رذیله و آراستگی با خصائل نیکو، یادآوری حضرت با القاب نیکو، قرائت ادعیه وارده حضرت صاحب الزمان(عج)، پرداخت بدهکاری به حضرت(سهم امام"ع" ، خمس و ... )، اطاعت محض از نائب بر حقش(ولی فقیه) حضرت امام خامنه ای و برخاستن و احترام به امام(عج) با شنیدن نام مبارک و خاص حضرت(قائم آل محمد(ص)) را از جمله وظائف یاران واقعی امام زمان (عج) خواند تا با انجام این موارد و موارد مستحبه دیگر قلبا و عملا در زمره منتظران حقیقی در آئیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها