به مناسبت هفته سلامت در جمع طلاب خواهرحوزه علمیه میبدبرگزار شد؛
به مناسبت هفته سلامت، در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد، نشست علمی –بصیرتی با حضور آقای مصطفی گلمحمدی کارشناس مسائل سیاسی وعلمی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۷۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، در این مراسم آقای گلمحمدی به بیان اهداف دشمنان اسلام از حمله بیوتروریستی از طریق تغذیه اشاره کرد. وگفت:تراژن در حقیقت به فرایندتزریق یک ژن از نوع برون زا که مربوط به آن جاندار زنده نباشد به یک جاندار (گیاه وحیوان) گفته می‌شود به طوری که جاندار ویژگی جدیدی پیدا کند واین ویژگی را به فرزندان خود منتقل کند.
وی گفت:دستکاری ژنتیک در سال ۱۹۷۳ میلادی آغاز شد، ولی در کشور ما حدود ۱۰ سال است که به سمت تامین غذایی به صورت تراریخته پیش میرویم ودر این جریان گروه‌هایی مخالف وموافق این امر شده اند، ولی در این میان حق مردم است که بدانند چه غذایی مصرف می‌کنند؛ در کشور ما این اطلاعات به مردم داده نمی‌شود ومحصولات تراریخته در بازار‌ها جداسازی نمی‌شود. ما خط بطلان برروی این محصولات نمی‌کشیم، ولی داشتن اطلاعات کافی حق هر شهروندی است.
گلمحمدی در ادامه افزود: دستکاری ژنی آثار بسیار بدی بر بدن انسان به جا می‌گذارد ودر دراز مدت باعث تخریب بافت‌های بدن یا ایجاد سرطان‌های متعدد می‌شود بنابراین برای افزایش مقاومت بدن انسان در برابر این آسیب‌ها باید تدابیری اندیشیده شود در این راستا ما باید از فاکتور‌هایی که آسیب کمتری دارد استفاده کنیم وسبد غذایی خود را طبق سنت ودستورات دینی تنظیم کنیم.
مسئول بسیج دانشجویی میبد اظهار داشت: مصرف بی رویه‌ی روغن‌های صنعتی با اسامی مختلف وترانس بالا باعث سکته‌های مغزی وقلبی در افراد می‌گردد. در قرآن به زیتون قسم یاد شده وما از این نعمت غافل گشتیم وباید حد اقل از چیز‌هایی که آسیب زیادی برای ما دارد پرهیز کنیم.
وی در ادامه گفت:مواردی که ذکر می‌شود از نمونه‌هایی است که باید مد نظر هر مسلمانی باشد؛ ماباید از پخت غذا در مایکروفر خوداری کنیم، چون بافت غذا را دگرگون میکند وامواج آن بسیار مخرب است. فریزر نکردن غذا وسبزیجات به سلامت بدن کمک می‌کند نگهداری آب آشامیدنی در ظروف شیشه‌ای یا مسی از توصیه‌های موکد می‌باشد ظروف پلاستیکی در شرایط سرد وگرم بافت آب را تغییر می‌دهد؛ استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف وحتی کاغذی در سلامت انسان بسیار موثر است.
وی در پایان به نمونه‌هایی از مواردی که به تامین سلامت کمک میکند اشاره کرد وگفت:دشمن از راه‌های متعدد برای از بین بردن مسلمانان استفاده می‌کند ما نباید با دست خودمان نسل‌های مسلمان را از بین ببریم استفاده از آموزه‌های دینی بهترین راهکار برای داشتن بدنی سالم وعمری طولانی است.
ارسال نظرات