خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تعالی فرهنگ اسلامی و تربیت جوانان انقلابی رسالت دانشگاه ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار اساتید دانشگاه صنعتی سهند و هنر اسلامی، گفت: جریان سازی در جهت تعالی فرهنگ اسلامی و ترویج اندیشه های انقلابی رسالت بزرگ دانشگاه ها در تربیت نسل جدید و دفاع از خاکریزهای اعتقادی است که مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۴۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه برای تقابل با جنگ نرم دشمن و داشتن جامعه ای با نشاط و پویا باید اساتید دانشگاهی نقش آفرین باشند، افزود: شهید مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی به پشتوانه اندیشه هایی که مبانی آن فرهنگ اسلامی بود در جامعه مدنی و دانشگاه حضوری موثر داشت و دشمنان با درک این اندیشه ایشان را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: دشمن با هراس از این اندیشه ها به حذف فیزیکی علامه مطهری و دیگر بزرگان اثرگذار نظام اسلامی روی آورد، غافل از اینکه خط سرخ شهادت، تلاش های دشمنان را برای کم اثر کردن فرهنگ اسلامی در بین آحاد مردم به ویژه جوانان بی نتیجه خواهد گذاشت.

حجت الاسلام  آل هاشم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: معظم له معتقد هستند «فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم. اگر این هوا تمیز باشد آثاری دارد و اگر کثیف باشد آثار دیگری دارد» که سالم سازی فرهنگ جامعه نقش اثرگذار معلمان و اساتید قابل چشم پوشی نیست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن در قالب جنگ نرم و حمله به خاکریزهای اعتقادی، آرام و بی سرو صدا فرهنگ خانواده های ایرانی را هدف قرار داده است، گفت : تمرکز دشمنان بر روی فرهنگ بیشتر از همه جاست که اگر جهت گیریها درست نباشد، دشمن در ایمان و باورهای مردم به ویژه نسل جوان رخنه خواهد کرد.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: آنچه که در رابطه با مسئله فرهنگ مهم است، افزایش آگاهی و حساسیت جامعه نسبت به مسائل و معضلات فرهنگی و راه های مقابله با آن است که در این رابطه باید به جوانان مؤمن و متعهد اعتماد کرد تا به پشتوانه اندیشه هایی که مبانی آن فرهنگ اسلامی است در برابر دشمنان بایستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ترویج فرهنگ مهدویت در بین جوانان تصریح کرد : تمسک به فرهنگ عاشورا، آشنایی با آموزه های بعثت حضرت محمد(ص) و ترویج فرهنگ مهدویت با برگزاری کلاس ها و دوره های معرفتی به نسل جوان بصیرت میدهد تا در روزهای بحران تصمیم ساز و تصمیم گیر باشند.

حجت الاسلام آل هاشم ارتقای سطح علمی دانشجویان، بصیرت افزایی و امید آفرینی در بین آن ها موضوعی ضروری دانست و گفت: مسائل فرهنگی، جهت دادن به تحقیق و پژوهش دانشگاهی و حرکت در مسیر جبهه های اقتصادی نظام اسلامی و راهبردهای مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری باید اولویت برنامه های مراکز آموزشی و دانشجویان عزیز برای اعتلای نام ایران اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان به اشاره به ویژگی ها و ظرفیت های دانشکده های تخصصی دانشگاه های سهند و هنر اسلامی گفت : دانشجویان دانشکده های صنعتی سهند و هنر اسلامی بواسطه تخصص هایی که در رشته فنی و مهندسی و طراحی صنعتی کسب میکنند، میتوانند دانشگاه را با صنعت پیوند دهند تا شکوفایی روزافزون ایران اسلامی را شاهد باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها