خبرگزاری بسیج: معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از پایش و کنترل آفت های درختان در فصل بهار با رویکرد مبارزه مکانیکی و حذف روش های شیمیایی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۲۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سعید شیرازی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه امر نگهداشت به اندازه احداث و توسعه اهمیت دارد، نگهداشت بیش از 2 هزار هکتار فضای سبز شهری در منطقه 20، از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است. 

شیرازی به فصل بهار که زمان شیوع آفت های مختلف گیاهی است، اشاره کرد و افزود: با اجرای روش های مختلف با محوریت مبارزه مکانیکی و حذف روش های شیمیایی،  آفت های مختص فصل گرما تحت کنترل قرار دارد تا از بروز بیماری های گیاهی پیشگیری شود.

وی با اشاره به اینکه طرح باندینگ درختان نارون با هدف پایش آفت سوسک برگ خوار در حال اجراست، گفت: این طرح از 15 فروردین آغاز شده است و تاکنون برای 4 هزار درخت نارون با استفاده 60 رول زرد ویژه دفع آفت ها انجام شده است.

شیرازی ادامه داد: باندینگ درختان نارون با رول های زرد رنگ بر اساس برنامه اولویت بندی شده در خیابان های شهید غیوری، شهید رضازاده، فدائیان اسلام، شهیدسرگرد محمدی، شهید رجایی، شهید کریمی، شهید عربخواری و بوستان های دانش، ایثار، جانبازان، رشکان و هلال احمر اجرا شده است و همچنان تا پوشش تمامی درختان ادامه می یابد.

وی به سفید بالک ها به عنوان آفت رایج شهر تهران در سالهای اخیر نیز اشاره کرد و افزود: پایش این آفت نیز در نقاط پایلوت از جمله بوستان های حسن زاده، غدیر، جانبازان، بهشت، هلال احمر و خیابان های امین آباد، پل شهید صارمی، دهخدا، شهید رجایی و حاشیه مترو شهرری شروع شده است و با گرم شدن هوا در دیگر نقاط نیز به اجرا می رسد.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 شروع عملیات خشکه زنی و فرم دهی ترون های معابر و بوستان های شهری را از دیگر فعالیت های نگهداشتی برشمرد و یادآور شد: مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 20 واقع در بزرگراه شهید کریمی، بوستان فجر آماده خدمات رسانی رایگان به شهروندان علاقه مند است و شهروندان علاقه مند برای دریافت این خدمات می توانند به این مرکز مراجعه کنند و یا با شماره های 96029549 و 33742821 تماس بگیرند.

ارسال نظرات