خبرگزاری بسیج: جشنواره سراسری «پوستر و کاریکاتور» با موضوع «حمایت از کالای ایرانی» به میزبانی شهرری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۱۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، پنجم اردیبهشت ماه در جمع رسانه ها گفت: امسال در حالی از سوی مقام معظم رهبری به سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری شد که نام‌گذاری‌ها و تأکیدهای ایشان در سال‌های اخیر حول این موضوع متمرکز بوده است. درواقع، ایشان با تشخیص اینکه اقتصاد و مسائل اقتصادی – معیشتی مسأله و در عین حال نقطه‌ی آسیب‌پذیری کشور است، بر روی مسائل اقتصادی، بویژه تقویت تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی، جهاد اقتصادی، نوآوری، شکوفایی و اشتغال‌زایی تأکید دارند.

وی افزود: فرهنگ سازی در مقوله حمایت از کالای ایرانی و تبیین این مهم، قطعاً در قالب فرهنگ، هنر و رسانه می تواند از اثر بخشی ماندگار برخوردار شود و این انگیزه موجب شد که این جشنواره کشوری برگزار شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با اشاره به اینکه بحث خرید کالاهای تولید داخل در جامعه مطرح شده است و دلسوزان راستین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بر این باورند که راه برون‌رفت از معضلات موجود اقتصادی همین نگاه است، تأکید کرد: از آنجائیکه استفاده از کالای ایرانی باید به یک فرهنگ، گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود، بهره گیری از تمامی ظرفیت ها از جمله زبان هنر، باید در خدمت این هدف مهم قرار گیرد.

وی ایجاد زیر ساخت فرهنگی برای اشتغال، رشد اقتصادی، خودکفایی و تقویت عزت ملی را از اهداف مهم این جشنواره بر شمرد.

وی موضوعات تولید آثار هنری را تحقق عملی شعار سال، خود اتکایی و عدم وابستگی، ترویج فرهنگ و روحیه استقلال، استفاده از ظرفیت های بالای کشور در تولید، خرید محصولات ایرانی، لزوم افزایش کیفیت محصولات تولید داخل، کاهش خرید تولیدات خارجی، مبارزه با قاچاق کالا، افزایش صادرات غیر نفتی، کاهش واردات کالا، اشتغالزایی (افزایش تولید و جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی)،کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در تولید کالاهای ایرانی عنوان کرد.

وی گفت: علاقه مندان آثار خود را می توانند تا پایان تیر ماه سالجاری به نشانی شهرری، سه راه ورامین، خیابان شهید عبدالهی، شماره 20 ارسال و برای کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن 33779550 تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی را از پایگاه اطلاع رسانی rey.farhang.gov.ir دریافت کنند.

ارسال نظرات