خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: فرهنگ بسیج از ظرفیت هایی است که باید در جامعه بارور شود و در همه اقشار به‌عنوان یک اولویت توسعه مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۲۱۰۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز کارگر و بسیج کارگری در سرسرای تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: شأن و منزلت این روزهای بزرگ و جایگاه جامعه کارگری باید حفظ شده و این بزرگداشت فرهنگی از قشری که ائمه ، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان بزرگان از آنها یاد کرده اند، باید تداوم یابد.
وی افزود: یکی از مسایل مهمی که در طول 40 سال اخیر مورد توجه قرارگرفته ، فرهنگ بسیج در اقشار مختلف جامعه است.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: مجموعه کارگری کشور و بخصوص در خوزستان پس از انقلاب تاکنون در عرصه بسیج و فرهنگ بسیجی پیشتاز بوده و در دفاع مقدس، پیروزی انقلاب و حوادثی که در آن دشمنان قصد برخورد با ایران اسلامی را داشتند، در صف مقدم اقدامات بازدارنده علیه دشمن و تقویت کننده انقلاب حضور داشته اند.
سرتیپ شاهوارپور گفت: همچنین جامعه کارگری در بحث اعتصاب های قبل از انقلاب و در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس نیز پیشتاز بوده و بسیاری از شهدای ما از جامعه کارگری بوده‌اند.
وی تصریح کرد: این قشر تلاشگر در فعال کردن کارخانه ها در دوران دفاع مقدس نیز نقش موثری داشتند و تعداد زبادی از کارگران در حین کار به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: بسیج کارگری سال های متمادی در حوزه خودکفایی تلاش های گسترده داشته و با تولید قطعات بومی نیاز کشور را به بیگانگان به حداقل رسانده و مانع خروج ارز از کشور شده‌است .
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: اگرچه در حال حاضر دارای ابرکارخانه هایی هستیم اما در حوزه پایین دستی با مشکلات جدی مواجه بوده که باید در بحث واگذاری کارخانه ها به بخش خصوصی دقت بیشتری شود.
وی تصریح کرد: برخی افراد با لابی گری های خود سکان هدایت این کارخانه ها را در دست گرفته اند اما به دلیل متخصص نبودن، این کارخانه ها رو به تعطیلی رفته و بسیاری از کارگران بیکار شده اند.
سرتیپ شاهوارپور ادامه داد: بحث بیکاری جامعه استان و مشکلات پیرامون آن یکی از مباحث اصلی شورای تأمین بود که جا دارد در بحث واگذاری این ابر کارخانه ها دقت بیشتری شود.
وی اظهار کرد:از سال های گذشته تاکنون شاهد اعتصابات کارگری گسترده ای بوده ایم واین از مسائل و مطالباتی است که باید در بحث امنیت اجتماعی به آن توجه ویژه شود.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: صنایع پایین دستی و‌ کوچک از دیگر‌ بخش هایی است که یا تعطیل شده و یا در حال تعطیلی است و اگر قرار باشد این حوزه تقویت شود و کارگران در تولید داخل سهم داشته باشند، باید به آن ها توجه ویژه شود.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی در فرهنگ ایرانی باید به این جمع بندی برسیم که خرید جنس داخلی حتی اگر کیفیت آن پایین تر از جنس خارجی باشد، در اولویت قرار گیرد تا از جامعه کارگری کشور حمایت شود.
آیین بزرگداشت روز کارگر و هفته بسیج کارگری روز دوشنبه در تالار مهتاب اهواز با حضور جمعی از مسئولان استان و جامعه کارگری خوزستان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها