خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ موجود شهرستان شاهرود به ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار سرما خسارت وارد کرده است
کد خبر: ۹۰۱۲۰۹۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان شاهرود که حول محور‌های سرمازدگی باغات، کوچ عشایر و منابع آب در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان برگزار افزود:سرمای اواخر فروردین از مجموع حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انگور موجود این شهرستان به هفت هزار و ۸۰۰ هکتار خسارت زده است در حالی که بهار سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ بر اثر سرما آسیب دید.
وی خاطر نشان کرد: سطح باغ‌های خسارت دیده ۱۰ هزارو ۳۰۰ هکتار است و پارسال ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های انگور یک هزارو ۱۰۰ میلیارد ریال و امسال نیز هفت هزارو ۸۰۰ هکتار باغ به میزان یک هزارو ۶۵۰ میلیارد ریال خسارت دید.
معاون استاندار سمنان گفت: استاندار سمنان، نماینده مردم شاهرود و میامی و مسوولان شهرستان با پیگیری‌های فراوان بدنبال جبران بخشی از خسارت‌های باغداران هستند و در این زمینه مکاتباتی با ستاد بحران کشور و برخی وزیران انجام شده است.
هاشمی با بیان این که هفته گذشته نشستی با رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، ادامه داد:در این نشست تصمیم‌هایی برای کمک به حل مشکل باغداران اتخاذ گردید.
وی از تلاش‌های استاندار سمنان برای پیگیری مشکلات باغداران تقدیر کرد و گفت: در نخستین روز پس از بروز سرمازدگی با حضور مسوولان استان ازباغ‌های شهرستان بازدید شد.
فرماندار شاهرود از صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواست در زودترین زمان خسارت باغدارانی که اقدام به بیمه باغ‌های خود کرده اند، پرداخت کند.
وی ادامه داد: عمق خسارت‌ها چنان زیاد است که پرداخت خسارت از سوی بیمه‌ها جبران این امر را نمی‌کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها