خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان وظیفه اصلی و خطیر معلم را آماده کردن زمینه ظهور دانست و گفت: تربیت نسل و تربیت سرباز برای جامعه مهدوی، تربیت جوانی هم تراز نظام مهدوی از وظایف اصلی معلم است.
کد خبر: ۹۰۱۲۰۵۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
تربیت جوانی هم تراز نظام مهدوی از وظایف اصلی معلم/اجرای ۴۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج فرهنگیان در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان سرهنگ مرتضی سیاهوشی امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج فرهنگیان با اشاره به جایگاه و منزلت شغل معلمی اظهار داشت: احترام به معلم احترام به علم است و امروز همه باید تکریم به معلمان را در فضای فرهنگی جامعه و اذهان عمومی بیش از پیش تشدید کنند.

وی به اثرات بزرگداشت و تکریم معلم در جامعه اشاره و عنوان کرد: این امر آثار بسیار مثبتی را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقی می‌گذارد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان همدان با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در اسلام گفت: در منطق اسلام مسئله تعلیم و تربیت به معنای زندگی بخشیدن به فرد و جامعه است، اما در نگاه تمدن مادی، معیار ارزشگذاری معلم، قابلیت تبدیل فعالیت‌ها به پول است.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه به معلم نگاه اسلامی باشد، افزود: منزلت معلمی به معنای تاثیرگذاری در روند تاریخی و مرزبندی فرهنگ یک ملت است.

سیاهوشی وظیفه اصلی و خطیر معلم را آماده کردن زمینه ظهور دانست و بیان کرد: تربیت نسل و تربیت سرباز برای جامعه مهدوی، تربیت جوانی هم تراز نظام مهدوی از وظایف اصلی معلم است که اگر این اتفاق افتاد همه کسانی که از مواهب جامعه برخوردار هستند خود را مدیون معلم می‌دانند و این برای معلم احساس شرف، کرامت و حرمت بوجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج فرهنگیان حفظ دستاورد‌های نظام است، گفت: ما معلم را از دستاورد‌های نظام می‌دانیم و به همین جهت تکریم اساتید و معلمان را وظیفه خود می‌دانیم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان با اشاره به اینکه بسیج فرهنگیان با مجموعه کانون‌های زیر مجموعه در سراسر استان سالانه برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند، ابراز داشت: بسیج فرهنگیان توانسته بیش از نیمی از جامعه فرهنگیان را به عضویت بسیج در آورد.

وی به برنامه‌های اجرایی سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان اشاره و تصریح کرد: برگزاری حلقات صالحین در سه سطح مربیان، سرگروه‌ها و متر بیان به تعداد ۵۰۰ حلقه، اجرای همایش‌ها و برنامه‌های مختلف علمی، پژوهشی نظیر سند تحول بنیادین، مسابقات تیراندازی و مقاله نویسی، باز تدوین کتب درسی دوره آموزشی معلم امت ساز، برنامه‌های مختلف فرهنگی، برگزاری مجمع سالانه قشر فرهنگیان و برگزاری شورا‌های مختلف از جمله فعالیت‌های این سازمان در استان است.

سیاهوشی از اجرای ۴۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج فرهنگیان در همدان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با هدف تکریم مقام معلم و ترویج اندیشه استاد مطهری برگزار می‌شود.

وی صدور بیانیه، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و عطر افشانی مزار شهدا را از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج فرهنگیان در همدان دانست و عنوان کرد: حضور در نماز جمعه، دیدار با رهبرمعظم انقلاب، نواختن زنگ سپاس معلم، تقدیر از ۷۰ معلم نمونه، اجرای برنامه دست دوستی، راه اندازی بازارچه‌های حمایت از تولید داخلی در تعدادی از مدارس، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، ورزشی و. از دیگر برنامه‌های اجرایی طی این هفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات