خیامیان، تأکید کرد: صددرصد تجهیزات صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۱۹۸۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا خیامیان رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت)، اظهار کرد: این انجمن با ۷۰۰ عضو و ۶۰ هزار نیروی مستقیم و ۱۸۰ هزار نیروی غیرمستقیم مشغول به فعالیت است.

وی، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در صنعت نفت و ساخت تجهیزات به ارائه خدمات می‌پردازند. 

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، با بیان اینکه بیست و سومین نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی از 16 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در بیست و سومین نمایشگاه نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی حدود ۱۰۰۰ شرکت ایرانی و ۶۰۰ شرکت خارجی از ۳۷ کشور حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت توانمندی ساخت تجهیزات کلیدی این صنعت را دارد، تصریح کرد: این اطمینان را به مردم و مسئولان کشور می‌دهم که صددرصد تجهیزات صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود.

خیامیان با بیان اینکه امسال وزارت نفت 6 میلیارد دلار در بخش توسعه میادین سرمایه گذاری می‌کند، گفت: تمام تلاش بر آن است تا بتوانیم از پیمانکاران و سازندگان ایرانی استفاده کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، با بیان اینکه رویکرد صندوق توسعه ملی باید اصلاح شود، افزود: در حال حاضر صندوق توسعه ملی به افرادی که کالای خارجی دارند وام می‌دهد، در حالی که این رویکرد با توجه به نامگذاری سال به نام حمایت از کالای ایرانی باید تغییر کند و به افرادی که کالای ایرانی عرضه می‌کنند وام دهد.

وی، با بیان اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و می‌توان آن را بر سه وجه توجیه کرد، افزود: مصرف کننده، تولیدکننده و سازنده حاکمیت(دولت) نمونه‌ای از این سه وجه است.

خیامیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اجرای اصل 44 ، گفت: متأسفانه حدود 20 درصد از این امر اجرایی نشده است چرا که توجه جدی به بخش خصوصی نشده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، تأکید کرد: هم اکنون وندور لیست از سازندگان داخلی تهیه شده است و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

وی در ادامه یادآورشد: برای اولین بار در بخش کاتالیست‌ها موفق شدیم به طوری سازندگان حجم عظیمی از این بخش را به‌ خود اختصاص داده‌اند.

 خیامیان گفت: باید در زمینه حمایت از کالای ایرانی فرهنگ‌سازی کنیم، چرا که اکثر کشورهای خارجی زمانی که نیاز به استفاده از تجهیزات در پروژه‌ها احساس کردند به سمت دانش و فناوری جدید حرکت کنند.

وی، گفت: خرید کالای خارجی شیرین است و متأسفانه تمام دولت‌ها به سمت خرید کالای خارجی حرکت کردند که باید جلوی این پدیده کهنه گرفته شود. دولت باید نقش تسهیل‌گری داشته باشد، دولت تا به امروز در عمل مزاحم تولید بوده و مدام جلوی پای سازندگان سنگ اندازی می‌کند، بنابراین باید قوانین مزاحم تولیدی حذف شود.

ارسال نظرات