خبرهای داغ:
معاون صنايع كوچک شركت شهرک‌هاي صنعتي استان قزوين گفت: علاوه بر توسعه فعاليت كنسرسيوم خوشه تكوين در بازارهاي خارجي، دفتر خوشه مينودر هم راه‌اندازي و با برندهاي متنوع وارد بازار داخلي و خارجي خواهيم شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۹۶۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، شهريار كشاورز در نشست تعدادي از اعضاء خوشه در دفتر خوشه فرآوري محصولات انگور در تاکستان اظهار داشت: در حوزه توسعه بازار، كمک به صادرات فرآورده‌هاي انگور و رونق توليد و راه‌اندازي كنسرسيوم‌ها با برندهاي مختلف از اولويت اصلي در حوزه خوشه انگور بوده و از حضور خوشه فرآوري محصولات انگور قزوين در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي است.
وي با اشاره به ايجاد دفتر فروش خوشه تكوين در روسيه گفت: با توجه به اینکه برند تکوین (کارتن سفید) به عنوان یک برند متمایز و با قیمت بالاتر در مسکو شناخته شده و در راستاي سهولت مشارکت سایر اعضا برند دومی (با کارتن قهوه ای) ایجاد شود که قابل رقابت با کشمش سطح بازار مسکو (ملایر، ترکیه و ...) باشد.
معاون صنايع كوچک شركت شهرک‌هاي صنعتي استان قزوين از توسعه فعالیت‌های کنسرسیوم تکوین و همکاری آن با سایر اعضای خوشه و سهامدار شدن اعضای جدید با تقبل قدرالسهم سرمایه‌گذاری انجام شده در روسيه به روش امانی با تقبل قدرالسهم هزینه‌های ماهیانه دفتر مسکو خبر داد.
معاون صنايع كوچک شركت شهرک‌هاي صنعتي استان قزوين با اشاره به فعاليت خوشه تكوين در طول فعاليت اين دفتر در خارج از كشور تصریح کرد: بيش از 1500 تن كشمش به ارزش دو ميليون و 700 هزار دلار صادرات به كشور روسيه انجام داده است.
وي در پايان از مطالعه امكان راه‌اندازي دفاتر خوشه در آينده نزديک در كشورهاي فرانسه، تاجيكستان و عراق خبر داد.
گفتني است انگور یکی از اولویت‌ها و ظرفیت‌های مهم استان است که نقش بسزایی در افزایش تولید و توسعه اشتغال پایدار در استان ایفا می‌کند كه در حال حاضر 35 واحد صنعتي در حوزه توليد محصولات فرآوري انگور در استان فعاليت مي‌کنند.
1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها