خبرهای داغ:
معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران هرگز خود را وارد جناح‌بندی‌ها و دسته‌جات سیاسی نکرده و نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۱۱۹۲۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

سپاه پاسداران هرگز خود را وارد جناح‌بندی‌های سیاسی نکرده و نخواهد کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدرضا ادیانی امروز در جمع خبرنگاران همدان با اشاره به جناح‌بندی‎‌های سیاسی موجود در  کشور اظهار داشت: سپاه پاسداران هرگز خود را وارد جناح‌بندی‌ها و دسته‌جات سیاسی نکرده و نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه رسالت سپاه پاسداری از  انقلاب، ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: سپاه کسانی را که معتقد به نظام و پایبند به  قانون اساسی باشند و نظام سیاسی ولایت فقیه و مشروعیت انقلاب را قبول داشته باشند، پاسداری خواهد کرد.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران مردمی بودن را از مولفه‌های اصلی و ویژگی برجسته سپاه دانست و عنوان کرد: پاسدار فردی مومن، انقلابی، جهادی و مردمی است و اقدامات سازنده‌ای که سپاه انجام می‌دهد به دلیل ویژگی مردمی بودن آن است که نمونه آن ورود جدی سپاه در محرومیت‌زدایی و حل مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه است.

وی به بزرگ‌ترین تهدیدهای نظام جمهوری اسلامی در شرایط کنونی جامعه اشاره و  بیان کرد: استحاله و عقب نشینی از اصول و ارزش‌های انقلاب توسط برخی مسئولین کشور بزرگ‌ترین تهدید نظام در شرایط کنونی است.

ادیانی عدم باور نسبت به ظرفیت‌های داخلی را از دیگر تهدیدهای امروز نظام دانست و گفت: جابجا شدن ارزش‌های توسط مسئولین از دیگر تهدیدها است چراکه مردم کشور ما مردمی بی‌نظیر هستند و نمونه آن شهید «همدانی»ها است.

وی عدم توجه به مشکلات مردم را از دیگر مشکلات برجسته کشور معرفی کرد و افزود: ما مردم را به معنای واقعی فراموش کردیم در صورتی که امام راحل یک تار موی کوخ نشینان را به عالم کاخ نشینان عوض نمی‌کرد.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران از اشرافیگری به عنوان یکی دیگر از مشکلات نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و ادامه داد: آیا برای وزیر و یا وکیلی که سرمایه کلان دارد فرقی می‌کند که قیمت دلار به 6هزار تومان برسد؟!

*غلبه بر دشمنان در گرو حل مشکلات مردم و پاسداری از ارزش‌های انقلاب 

وی ابراز داشت: غلبه بر دشمنان در گرو حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

ادیانی یادآور شد:  اگر ما مسئله اقتصادی و معیشت مردم را حل و مشکلات آنان را پیگیری کردیم و ارزش‌های انقلاب را سر دست گرفتیم دیگر دشمن نمی‌تواند بر ما چیره شود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: اگر مردم در مسئولین این همت را ببینند و به شعارهایی که می‌دهند عمل کنند هیچ‌گاه مردم از نظام  و انقلاب اسلامی برنمی‌گردند هرچند امروز با وجود مشکلات فراوان در کشور از نظام و اسلام روی گردان نشده‌اند.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری به اقدامات صورت گرفته در این خصوص در سپاه پاسداران اشاره و عنوان کرد:  برای سپاه پاسداران این تنها شعار امسال نبود چراکه رهبری در طی چند سال اخیر بر این مهم تاکید می‌کرد و سپاه به شدت از مصرف کالای خارجی پرهیز می‌کند.

وی ادامه داد:  مجموعه سپاه و فرهنگی بسیج در حد بضاعت خود در صدد تحقق شعار سال و مصرف کالای ایرانی، گفتمان‎سازی، فرهنگ‌سازی و تبلیغ می‌کنند و خواهند کرد هرچند سپاه مسئولیت و وظیفه مستقیم در این خصوص ندارد.

ادیانی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت هفته عقیدتی در سپاه عنوان کرد: سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده که امسال با سالروز ولادت حضرت قائم(عج) مقارن گشته است.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور و آماده کردن مردم برای اتحاد جهانی و برپایی حکومت عدل جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

*وجه تمایز سپاه پاسداران با قوای نظامی و انتظامی در اعتقادی و مکتبی بودن آن است

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران بر ضرورت وجود نهاد عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران پرداخت و گفت: معاونت تربیتی و آموزشی سپاه از مجموعه‌هایی است که از روزهای نخست تشکیل سپاه همراه با سایر واحدها به دلیل ویژگی‌های خاص که سپاه نسبت به قوای نظامی و انتظامی دارد شکل گرفت و یک نهاد برآمده از انقلاب بود و از دل انقلاب برای پاسداری از انقلاب جوشید.

وی  وجه تمایز سپاه پاسداران با قوای نظامی و انتظامی را در اعتقادی و مکتبی بودن سپاه دانست و بیان داشت: این ویژگی اقتضاء می‌کرد که در کنار سایر واحدهای تشکیل دهنده یک نیروی نظامی، یک واحد عقیدتی سیاسی به جهت تقویت بنیه معنوی و اعتقادی و دمیدن روحیه انقلابی و جهادی و... برای رویش‌ها صیانت کند.

ادیانی اضافه کرد: برای تحقق این هدف با توجه به اقتضای زمان و مکان و مسائل داخلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، تأثیرات محیطی و پیشرفت‌ها ، مجموعه معاونت تربیت و آموزش سپاه برای تقویت بنیه معنوی و اعتقادی برنامه‌هایی را برای رسیدن به اهداف طراحی و با مشارکت مجموعه عناصر عقیدتی و فرماندهان استان‌ها به اجرایی می‌کند.

وی به تبیین مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی معاونت عقیدتی سیاسی سپاه پرداخت و اضافه کرد: در کنار آموزش‌های دانشگاهی که بخش اعظمی از معارف اسلامی طی دوره‌های در طرح پایداری بوده و در همه سطوح برگزار می‌شود، آموزش‌های دیگری در مراکز آموزشی سپاه نیز ارائه می‌شود.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران ابراز داشت: کار صیانتی و اعتقادی و فکری فارغ التحصیلان در سپاه رها نمی‌شود.

وی گفت: علاوه بر دوره‌هایی برای پاسداران، دوره‌های تربیت و تعالی در سال‌های اخیر به صورت خانوادگی و در مشهد با محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود.

ادیانی به برگزرای دوره‌های ضمن خدمت در معاونت عقیدتی سپاه اشاره و عنوان کرد: در تمام پایگاه‌ها  دو ساعت در طی هفته دوره‌های ضمن خدمت به آموزش‌های عقیدتی سیاسی اختصاص می‌یابد.

*تربیت آموزش‌یار قرآن در سپاه از برنامه‌های محوری این نهاد 

وی از تربیت آموزش‌یار قرآن در سپاه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های محوری این نهاد یاد کرد و افزود: قرآن نقش اساسی در تربیت بشر دارد و قانون اساسی ما است و  مقام معظم رهبری بر این تاکید دارد که پاسداران وقتی قرآن تلاوت می‌کنند باید نسبت به مفهوم و ترجمه آن آشنایی داشته باشند که در این راستا آموزش‌های لازم به پاسداران ارائه می‌شود.

ادیانی با اشاره به اینکه بنای سپاه بر این است که هر پاسداری آموزش‌یار قرآن شود؛ گفت: بر این اساس طی برنامه‌ریزی صورت گرفته در یک برنامه 10 ساله برای تمام پاسداران به مدت 120 ساعت این آموزش‌ها ارائه می‌شود تا آنها را به سطحی برساند که هر جا که حضور دارند یک هیئت قرآنی راه‌اندازی کنند که این برنامه محوری در حال اجرا است و تأثیرگذاری خوبی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نعمت جوان فرصت خوبی برای این نظام است، برای سربازان جوان نیز دوره آموزش‌یار قرآن کریم سالانه برای 5 هزار نفر از سربازان جوان برگزار می‌شود.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران افزایش دانش سیاسی پاسدران و سربازان را از دیگر برنامه ‌های  معاونت عقیدتی سپاه دانست و یادآور شد: خوشبختانه در نظام جدید در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و همه پاسداران در تمام سطوح آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی در پایان سخنان خود به برنامه‌های اجرایی هفته عقیدتی سپاه پرداخت و خاطرنشان کرد: یک برنامه عمومی تحت عنوان گرامیداشت روز عقدیتی و شهید مطهری برگزار می‌شود و علاوه بر آن نمایشگاه کتاب و تجلیل از مدیران عقیدتی سیاسی و متربیان نمونه تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات