خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان نقش مهمی در توانمندسازی نیروی انسانی با آموزش‌های مهارتی دارند.
کد خبر: ۹۰۱۱۹۰۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

ه گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، سیده حمیده زرآبادی در نشست هم‌اندیشی با بانوان شاغل در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد استان قزوین که با حضور مدیر و معاون این اداره‌کل، روسای مراکز و کارشناس مسؤول حراست، فرماندار و بخشدار البرز در سالن جلسات مرکز یک برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در بین بانوان شاغل در مجموعه فنی و حرفه‌ای و تبریک روز جوان اظهار داشت: زندگی سالم، با نشاط و امید، شعار امسال هفته سلامت است و بانوان نقش بسزایی در این امر مهم دارند و می‌توانند این ویژگی‌ها را از خانه و خانواده به جامعه انتقال داده تا جامعه سلامت داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی برای جوانان دانش‌آموخته در کشور گفت: ضروری است به منظور جذب پایدار جوانان به بازار کار، فرهنگ مهارت‌آموزی بین این قشر نهادینه شود.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تأكيد كرد: توسعه مهارت‌آموزي و كارآفريني كليد اصلي حل معضل بيكاري است.
زرآبادی با اشاره به اینکه جامعه با وجود بانوان در کنار آقایان معنا پیدا می‌کند بر نقش مهم زنان در توانمندسازي نيروي انساني با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأكيد كرد.
وی از حاضران درخواست کرد تا نظرات و مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.
همچنین در ادامه منصور جلیلوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با تبریک اعیاد شعبانیه به بیان عملکرد آموزشی این اداره‌کل در بخش دولتی و خصوصی طی سال گذشته پرداخت و توسعه آموزش‌های مهارتی در سال 97 را بر اساس نیاز بازار کار و حمایت از تولید ملی عنوان کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدون مهارت‌آموزی محقق نمی‌شود.
وی تصریح کرد: این اداره‌کل با وجود مراکزی با ظرفیت بالا و گوناگون آموزشی و وجود آموزشگاه‌های آزاد در سطح استان سعی داشته تا در راستای توانمند کردن افراد فاقد مهارت نقش مهمی در حل مشکل اشتغال افراد به‌خصوص جوانان داشته باشد.
نصیری فرماندار البرز هم در این دیدار بر نقش مهم آموزش‌هاي مهارتي در ايجاد اشتغال پايدار براي جوانان تأكيد كرد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیش نیاز فعالیت‌های اقتصادی است.
ربیعی بخشدار البرز با بیان فاصله زیاد بین دانشگاه و صنعت و نبود مهارت بین آن دو گفت: کسب مهارت توسط دانشجويان، شرایط اشتغال آنها را فراهم می‌کند.
شایان ذکر است، در آغاز این نشست نمایندگان مدیران و مؤسسان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به طرح مباحث و مشکلات خود در زمینه‌های مختلف پرداختند.
در پایان این نشست از کارآفرینان و آموزشگاه‌های آزاد برتر و کارکنان بخش دولتی تقدیر به عمل آمد.
1011/پ30ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها