بخشدار دودانگه ساری:

برگزاری سومین جشنواره گل محمدی و گیاهان دارویی در بخش دودانگه مرکز مازندران/ 120 هکتار از اراضی شیبدار دودانگه به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت

سومین جشنواره ملی گل محمدی و گیاهان دارویی بخش دودانگه از ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در روستای کندلک بندرج برگزار میگردد.
کد خبر: ۹۰۱۱۹۰۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بخشدار دودنگه ساری در گفتگویی هدف از برگزاری جشنواره گل محمدی در این بخش را شناساندن دودانگه بعنوان قطب کشاورزی و گردشگری و ارایه دستاوردها و توانمندیهای روستاییان در غذاهای بومی و محلی و صنایع دستی (فرش دستباف و گلیم و ....)و همچنین به زیر کشت بردن زمینهای شیب دار دانست و گفت: کشت گل محمدی در این جشنواره بسیار کمک کرد تا ایجاد انگیزه شود تا برای کشاورزان بتوان با توجه به کاهش نزولات باران روستائیان به تغییر الگوی گشت بپردازند.


جهانبخش عشوری افزود: دولت برای کمک به کشاورزان جهت محصور نمودن زمینها با در اختیار قراردادن تسهیلات کم بهره و همچنین نهال رایگان کمک شایانی نموده است.


این مقام ارشد در بخشداری دودانگه با توجه به استقبال بی نظیر کشاورزان از طرح کمک دولت به این بخش خبر داد که اشتغال قابل توجه ای در این زمینه  در دودانگه انجام گرفته است.


وی یادآور شد: در طرح اقتصاد مقاومتی در حال حاضر ۱۲۰ هکتار از زمینهای شیب دار و غیر قابل کشت و بدون استفاده کشاورزان به زیر کشت گل محمدی رفت.


بخشدار دودانگه گفت: در حال حاضر شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی در بخش دودانگه تاسیس گردید و گل محمدی کاران بدون دغدعه فروش آن میتوانند گلها را در اختیار این شرکت قرارداده تا به گلاب تبدیل نمایند.


عشوری از حمایتهای استاندار، فرماندار ساری و مسئولان جهادکشاورزی تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: دولت و مردم در کنار یکدیگر در سال حمایت از کالای ایرانی به تولید و اشتغال اهتمام داشته تا در آینده ضمن خودکفایی با احداث کارخانه گلاب گیری و صنایع تبدیلی در بخش، نسبت به صادرات اسانس بدست آمده از گل محمدی و .. ، قالب اقتصاد مقاومتی را به شکل واقعی ایجاد کنیم.


بخشدار دودانگه اظهار کرد: زعفران نیز در بخش دودانگه از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده بطوریکه علاقه مندان بسیاری در این زمینه به فعالیت کشاورزی و کاشت زعفران می پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها