خبرهای داغ:
شهید «احمد وفایی‌زاده» به عنوان شهید شاخص شهرستان ملایر در سال 97 معرفی شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۸۹۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

شهید «احمد وفایی‌زاده» شهید شاخص ملایر در سال 97به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، شهید «احمد وفایی زاده» اولین شهید شهرستان ملایر به عنوان شهید شاخص شهرستان ملایر در سال 97 معرفی شد.

زندگینامه شهید:

«احمد وفایی زاده» فرزند آقا جان در تاریخ دوم فروردین ماه 1339 در آغازین روزهای بهار در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود.

احمد دوره ابتدایی را در مدرسه 25 شهریور و دوره راهنمایی را در مدرسه گویار که بعداً بنام ید الله زمان نام گرفت و دوره دبیرستان را تا سال دوم در دبیرستان دکتر شریعتی و دبیرستان ارجمند گذراند.

وی برای امرار معاش خانواده در حجره پدرش در بازار ملایر به ایشان کمک می ‌کرد و این امر باعث شد تا احمد روزها کار کند و شبانه درس بخواند.

برادر بزرگش شهید «حجت الاسلام شیخ محمد وفایی زاده» از طلاب مبارز حوزه علمیه قم بود و احمد توسط ایشان با مسائل سیاسی و جریانات انقلاب اسلامی آشنا شد و در پخش و توزیع اعلامیه‌های امام خمینی(ره) که توسط برادرش به دستش می‌رسید نقش بسزایی داشت و این کار باعث ادامه دادن فعالیت‌های وی شد تا اینکه چندین بار توسط مأمورین ساواک دستگیر شد و مورد شکنجه آنان قرار گرفت اما احمد برای رسیدن به هدفش مصمم‌تر از گذشته به مبارزه ادامه داد و تحت حمایت و هدایت‌های رهبر مبارزات مردم ملایر حضرت آیت الله «سید محمد میر شاه ولد»  در تظاهرات شبانه علیه رژیم شاه شرکت می کرد.

وی در  به آتش کشیدن و از بین بردن مشروب فروشی‌ها نقش مؤثری داشت تا اینکه روز موعود فرا رسید؛ روز عاشورای سال 1357 احمد از هیئت چهارده معصوم ملایر با دسته‌های عزاداری شروع به حرکت نموده و وارد خیابان بروجرد شدند که مأمورین دژخیم و سفاک پهلوی راه را بر عزاداران امام حسین(ع) بستند و شروع به تیراندازی کردند و مردم را به گلوله بستند؛ که در این حال احمد طاقت را از کف داد و تحمل این حقارت را و این  همه توهین به عزاداران حسینی را نداشت و یکباره سوار بر یک خودروی وانت باری شد و به سوی صفوف مأمورین حمله‌ور شد که در این حمله یکی از مأمورین کشته و چند نفر هم مجروح شدند و به این غائله خاتمه داد و خودش به ندای حق طلبانه ابا عبدالله الحسین(ع) لبیک گفت.

«احمد وفایی زاده» در 20 آذرماه 1357، ظهر عاشورا شهد شهادت را نوشید در حالی که 18 بهار از عمر مبارکش می‌گذشت و نیز 40 روز بیشتر از دامادیش نگذشته بود و به عنوان اولین شهید والامقام ملایر ثبت شد؛ یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات