خبرهای داغ:
مشاور امور خانواده:

دشمن در جنگ نرم بسیار موفق بوده است

طهماسبی عنوان کرد: با توجه به آمار خودکشی و فرار از خانه و موارد یاد شده بسیار قاطع می توان گفت که دشمن در جنگ نرم موفق شده است. مطمئنا با توجه به قدرت نظامی، ما در جنگ نظامی شکست نخواهیم خورد اما متاسفانه در جنگ نرم دشمن قویتر عمل کرده است.
کد خبر: ۹۰۱۱۸۷۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین دکتر طهماسبی در همایش بزرگ حکمت مطهر که با حضور اقشار مختلف بسیج در سالن شهید مطهری سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد ضمن اشاره به نکاتی در مورد تولد شهید مطهری بیان کرد: زندگی ایشان از بدو تولد تا شهادت سرشار از لحظه‌های معنوی بوده که با یاد و نام خدا و توسل به ائمه گره خورده است.
وی ضمن اشاره به مشکلات موجود در جامعه گفت: سبک زندگی و تحکیم خانواده موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که بعد از دوران جنگ سخت، دشمن با جنگ نرم وارد میدان شده است.
مشاور امور خانواده اظهار کرد: جنگ نظامی نفوذ در مرز‌ها و جنگ فرهنگی نفوذ در مغزهاست، جنگ فرهنگی نفوذ افکار است، در جنگ نظامی دشمن در شهر‌های ما حضور داشت و امروز در جنگ فرهنگی، دشمن در اتاق فرزندان ما قرار دارد.
طهماسبی با اشاره به هدف دشمن از جنگ نرم اظهار کرد: هدف دشمن فروپاشی خانواده و از بین بردن قداست خانواده است و باید گفت که در این مسیر موفق عمل کرده است.
وی افزود: با توجه به آمار طلاق در سال ۹۴ هر یک ساعت ۱۹ طلاق ثبت می‌شد و در یکسال ۱۵۷ هزار طلاق به ثبت رسیده و این آمار ۱۷۵ هزار طلاق در سال ۹۶ بوده است.
مشاور امور خانواده در خصوص اعتیاد عنوان کرد: سه درصد پسران و یک درصد دختران از سیگار استفاده می‌کنند و مصرف مواد مخدر در بین جوانان به سن ۱۶ سال رسیده همچنین ۶۳ درصد معتادان متاهل بوده، ۵۶ درصد معتادان زیر ۵۰ سال در زندان به سر می‌برند و ۵۱ درصد والدین از اعتیاد فرزندان خود بیخبر هستند.
طهماسبی اضافه کرد: با توجه به آمار خودکشی و فرار از خانه و موارد یاد شده بسیار قاطع می‌توان گفت که دشمن در جنگ نرم موفق شده است. مطمئنا با توجه به قدرت نظامی، ما در جنگ نظامی شکست نخواهیم خورد، اما متاسفانه در جنگ نرم دشمن قویتر عمل کرده است.
وی ضمن اشاره به علل بحران در خانواده، پنج علت را نام برده و خاطرنشان کرد: یکی از این علل ندانستن سبک زندگی اسلامی ایرانی از سوی زوجین است که در تمام زندگی امروز جامعه اسلامی ما نمایان است، بیشترین مشکل جامعه امروز ندانستن سبک زندگی است که مشکلات زیادی را در وی داشته است.
مشاور خانواده تصربح کرد: دلیل دوم مطالعه نکردن می‌باشد و سرانه مصرف کتاب در بین خانواده ایرانی بسیار پایین است.
وی ازدواج‌های ناموفق را دلیل سوم نام برد و افزود: وام دادن و تهیه جهیزیه و در واقع تسهیل امور ازدواج موجب جلوگیری از طلاق نمیشود. ما به فکر تسهیل ازدواج هستیم و به دنبال تحکیم ازدواج نیستیم در حالیکه یکی از علل طلاق ازدواج غلط است.
طهماسبی عنوان کرد: چهارمین دلیل شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است که به فرمایش مقام معظم رهبری قتلگاه جوانان شده است. ما در کشور هفتاد میلیون جمعیت داریم در حالی که ۱۵۰ میلیون سیمکارت واگذار شده و ۷۷ میلیون سیمکارت فعال می‌باشد و این یک فاجعه است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ۲۸ میلیون کاربر تلگرام، ۲۳ میلیون بازیکن بازی رایانه‌ای داریم و سالانه ۵۰ میلیون نسخه بازی در ایران بفروش می‌رسد به قیمت ۶۱۲ میلیارد تومان که موجب ایجاد خشونت، شهوت و وحشت در کودکان ما می‌شود.
این فعال فرهنگی پنجمین علت بحران در خانواده را عدم علم و عمل دانست و گفت: عدم علم و عمل به وظیفه پنجمین دلیلی است که موجب بحران در خانواده می‌شود و همسرداری و تربیت فرزند مهمترین شاخص‌های آن می‌باشند.
1010/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها