حیدرپور با بیان اینکه پرداخت نقدینگی برای جبران خسارت، تامین بازار فروش، تقویت زمینه صادرات از دغدغه های کشاورزان است ، گفت: نقدینگی در بخش کشاورزی کم و بهره آن بالاست.
کد خبر: ۹۰۱۱۸۲۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دلاور حیدرپور در نشست بررسی مشکلات باغداران و تولید کنندگان محصولات کشاورزی با بیان اینکه تشکل ها و شرکت تعاونی ها در بازار باید نقش ایفا کنند، اظهار داشت: پایانه گل و گیاه در مقیاسی عریض و طویل با وامهای میلیاردی در سلمانشهر نیمه کاره مانده و مالک آن اجازه هیچ حمایت و همکاری را نمی دهد.

وی با بیان اینکه پرداخت نقدینگی برای جبران خسارت، تامین بازار فروش، تقویت زمینه صادرات از دغدغه های کشاورزان است ، گفت: نقدینگی در بخش کشاورزی کم و بهره آن بالاست.

حیدرپور افزود: این بهره بانکی بالا سیاست کلان بانکی کشور بوده و در اختیار قرار دادن وامهای ۱۸ درصدی به تولیدکنندگان توان رقابت تولیدکنندگان داخلی را در مقایسه با خارجی می گیرد.

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده ماشین آلات کشاورزی با تسهیلات ۱۵ درصدی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، اضافه کرد: تولید کنندگان ما خرده پا بوده و برای در اختیار گرفتن بازار باید به صورت تشکل فعالیت کنند.

حیدرپور بیان داشت: بداخلاقی و بدعهدی در تجارت و صادرات زمینه تضعیف محصولات را فراهم می کند و ما باید قوانین صادرات را یاد بگیریم.

رئیس سازمان جهاد کشا ورزی با بیان اینکه ۴۰۰ میلیون دلار صادرات برای سالجاری در مازندران هدف گذاری شد، تصریح کرد: همه مدیران و اتاق اصناف باید تلاش کنند تا به این هدف برسند.

وی درباره تغییر کاربری اراضی نیز گفت: تغییر کاربری یک قانون بوده و با توجه به اینکه شمال کشور همواره برای ساخت و ساز مورد توجه قرار دارد ، این قانون جلوی تاخت و تاز را می گیرد ضمن اینکه نیازهای اساسی مردم را در این زمینه می بینیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها