فرمانده سپاه قروه در نشست خبری با اصحاب رسانه از ایجاد ۱۶ صندوق قرض الحسنه در نقاط محروم شهرستان قروه در سال جدید خبرداد.
کد خبر: ۹۰۱۱۸۱۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ محمدرضا حیدری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های سپاه پاسداران در مباحث مرتبط با محرومیت زدایی و مردم یاری است اظهار داشت: ما در بحث پروژه‌های محرومیت زدایی و مردم یاری، در راستای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم و همچنین در زمینه قرارگاه محرومیت زدایی وارد شده ایم که امکانات و اعتبارات مناسبی برای رفع محرومیت از مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

حیدری ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون اقدامات بسیار خوبی در راستای پروژه‌های محرومیت زدایی صورت گرفته است.

وی افزود: حدود ۸۰ پروژه محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است که از این میزان یک میلیارد و ۴۷۵ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان سهم سپاه پاسداران بوده است.

به گفته حیدری احداث خانه عالم، غسالخانه، ایجاد سرویس بهداشتی مساجد، مرمت مساجد و حوزه‌های علمیه، احداث پل‌های ارتباطی و زمین‌های ورزشی و .. از جمله این طرح‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ برنامه‌های بسیار خوبی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به تامین ۲۷ مورد جهیزیه با اعتبار ۱۳۵ میلیون تومان، توزیع ۱۳۶۰ بسته مواد غذایی با اعتباری بالغ بر ۹۹ میلیون تومان، توزیع پک لوازم التحریر بین دانش اموزان نیازمند به تعداد ۸۵۰ پک لوازم التحریر با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیون تومان، توزیع پوشاک بین نیازمندان، اعزام ۳۰ اکیپ بهداشتی درمانی به مناطق محروم و درمان رایگان و ویزیت رایگان بیماران و اعزام ۲۰ گروه جهادی به مناطق محروم شهرستان قروه اشاره نمود.

فرمانده سپاه قروه به ایجاد اشتغال برای حدود ۱۱۰۰ نفر با استفاده از وام‌های اقتصاد مقاومتی از سال ۹۲ در زمینه‌های قالیبافی، تولید قارچ، پرورش زنبور عسل و دیگر صنایع تبدیلی و زود بازده اشاره نمود و گفت: ارائه آموزش‌های مهارت آموزی و توانمند سازی متقاضیان اجرای طرح‌ها از دیگر اقداماتی بوده است که صورت گرفته تا افراد از آمادگی لازم برای ورود به عرصه تولید برخوردار شوند.

حیدری بیان داشت: در سال ۹۷ نیز برنامه‌های متنوعی را در دست اقدام داریم و در عین حال که پروژه‌های محرومیت زدایی همچنان فعال خواهند بود؛ وام‌های اقتصاد مقاومتی همچنان برقرار می‌باشند و موضوع مربوط به قرارگاه پیشرفت و آبادانی و محرومیت زدایی را نیز ادامه خواهیم داد.

وی از ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه به تعداد ۱۶ مورد در نقاط محروم شهرستان قروه خبرداد و افزود: برنامه احداث کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را به تعداد ۱۲۰ مورد نیز در دست اقدام خواهیم داشت

فرمانده سپاه قروه در پایان گفت: در سال ۹۷ نیز اعزام تیم‌های جهادی در قالب اردو‌های جهادی به مناطق محروم ادامه خواهد داشت و سعی می‌کنیم تا پروژه‌های موجود نیز به مرحله بهره برداری برسند و مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات